کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

عده ای از سکه بازان می گفتند در صورتی که قیمت سکه مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان‌ را از دست بدهد این امر احتمالا موجب قدرت گرفتن معامله گران کاهشی و تضعیف افزایشی ها خواهد شد. به گزارش رصد روز، قیمت دلار بعد از صعود به قله تاریخی ...

عده ای از سکه بازان می گفتند در صورتی که قیمت سکه مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان‌ را از دست بدهد این امر احتمالا موجب قدرت گرفتن معامله گران کاهشی و تضعیف افزایشی ها خواهد شد.

به گزارش رصد روز، قیمت دلار بعد از صعود به قله تاریخی خود در ۱۱ مهر ماه تشنج کرد و در معاملات چند روز گذشته کاهش یافت.

زیان در بازار سکه

سکه بازان هم که تحت هیجان افزایش قیمت دلار دست به خرید زده بودند حال با عقب نشینی قیمت دلار در تهران زیان کردند.

کاهش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

قیمت سکه اواسط هفته گذشته تا سطح ۱۵ میلیون ۴۰۰ هزار تومان بالا رفت اما روز گذشته به یک قدمی مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. به عبارت دیگر در چند روز اخیر قیمت سکه تقریبا بیش از ۵۰۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

کاهش یک هزار تومانی قیمت دلار

البته با فرض دلار در قله تاریخی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان، اسکناس آمریکایی هم تقریبا ۱هزار تومان ارزان تر از روز ۱۱ مهر ماه به فروش می رسد.

چرا قیمت دلار پایین آمد؟

تحلیلگران فنی معتقدند یکی از دلایل کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر ناشی از کاهش تقاضا و قفل شدن بازار به واسطه حوادث اخیر (تجمعات در بازار و…) برای دلار بوده است‌

برگشت قیمت سکه به سطح حساس

این دسته از فعالان بازار باور دارند در شرایط کنونی فلز گران بهای داخلی به سطح حساسی برگشته است. به عقیده آنها در صورتی که تشنج نرخ دلار ادامه یابد این امر ممکن است موجب عقبگرد سکه شود.

حمله به دلار سلیمانیه /بازار ارز و سکه قفل شد

پیش بینی سکه بازان از قیمت سکه

عده ای از سکه بازان می گفتند در صورتی که قیمت سکه مرز مقاومتی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان‌ را از دست بدهد این امر احتمالا موجب قدرت گرفتن معامله گران کاهشی و تضعیف افزایشی ها خواهد شد و ممکن است سکه به سمت نیمه کانال ۱۴ میلیون تومان حرکت کند.

با این حال اگر مرز ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد حمایت سکه بازان قرار بگیرد و سکه بالای محدوده یاد شده باقی بماند احتمال ورود مجدد سکه به کانال ۱۵ میلیون تومان هم وجود خواهد داشت.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط