کاهش ۸۰ درصدی مالیات سهام

رسانه دولت با اعلام تصویب کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام و نشانه دیگر از حمایت جدید دولت از بورس ، مدعی ورود نقدینگی جدید و رشد معاملات بورس شد ! به گزارش رصد روز،دولت  با اعلام تصویب کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام توسط شورای‌ هماهنگی اقت...

رسانه دولت با اعلام تصویب کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام و نشانه دیگر از حمایت جدید دولت از بورس ، مدعی ورود نقدینگی جدید و رشد معاملات بورس شد !

به گزارش رصد روز،دولت  با اعلام تصویب کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام توسط شورای‌ هماهنگی اقتصادی سران قوا، مدعی شد: پس از آغاز حمایت های جدی دولت از بازار سهام و احیای روند معاملات از سه هفته گذشته و بهبود شرایط بازار، اقدامات ادامه دارد تا به فعالان بازار سرمایه اثبات شود این بازار در اولویت برنامه های اجرایی دولت قرار دارد.

براساس این گزارش از این رو در ادامه حذف قیمت گذاری دستوری در صنایع مختلف، دوشنبه اول آذر، اتفاق مهم و بزرگی برای صنعت خودرو رقم می‌خورد و پژو ۲۰۷ ایران خودرو برای نخستین بار در بورس کالا عرضه می شود تا پس از رهایی خودروهای کم تیراژ و غیرعمومی تر برای مردم، حذف قیمت گذاری دستوری و اعتماد به ساز و کار بازار به خودورهای پرتیراژ برسد.

این اقدام چند نشان مثبت به همراه دارد. نخست اینکه عزم دولت برای کنار گذاشتن قیمت گذاری دستوری جدی است. دوم حمایت واقعی از خودروسازان و بازگشت سود حاصل از تولید به چرخه تولید و سوم تنها نبودن سهامداران است تا با مشاهده اقدامات عملیاتی دولت و برداشتن موانع ایجاد شده در مقابل کسب و کارها به بازار سهام دلگرم باشند.

از سوی دیگر دولت و مجلس طی هفته های گذشته از عدم تصویب هر بند ضد بورسی در بودجه سال ۱۴۰۲ خبر دادند تا یکی دیگر از ریسک های بزرگ بازار سهام کنار گذاشته شود.

کارشناس معتقدند کاهش ۸۰ درصدی مالیات فروش سهام بدون شک خبری مثبت و محرک برای ورود نقدینگی جدید به بازار است و بزودی ارزش این اقدام یعنی کاهش هزینه مبادلات در بازار سهام را در روند معاملات مشاهده خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار