کاهش ۶۹ درصدی زیان پایه هر سهم بانک ایران زمین

به گزارش رصد روز ، در روزهایی که حال بازار سرمایه چندان مساعد نیست و بازار از اوضاع و احوال خوبی برخوردار نیست اما گزارش های مثبتی در باره نماد وزمین به چشم می خورد. زیان  پایه هر سهم بانک ایران  زمین که در پایان سال قبل ۱۳ هزار و ۲۷۱ ریا...

به گزارش رصد روز ، در روزهایی که حال بازار سرمایه چندان مساعد نیست و بازار از اوضاع و احوال خوبی برخوردار نیست اما گزارش های مثبتی در باره نماد وزمین به چشم می خورد. زیان  پایه هر سهم بانک ایران  زمین که در پایان سال قبل ۱۳ هزار و ۲۷۱ ریال بود با کاهش ۶۹ درصدی به ۴ هزار و ۲۱۰ ریال در پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری رسید.

کاهش ۶۹ درصدی زیان پایه هر سهم بانک ایران زمین

 

این موضوع از حهات مختلفی قابل اهمیت است. اول اینکه در بسیاری از نمادهای بزرگ که تأثیرگذاری قابل ملاحظه ای در بازار دارند شاهد افت این شاخص بودیم که دلائل مختلفی را برای آن می توان ذکر کرد. اما عدم اتکاء بانک ایران زمین به نوسانات نرخ ارز و تلاش در جهت شناسایی درآمد از محل فعالیتهای بانکی باعث شد تا طی مدت کوتاهی شاهد کاهش قابل توجهی در زیان پایه هر سهم بانک باشیم.

از طرف دیگر با توجه به افزایش ۳۲۷ درصدی درآمد کارمزد بانک که نشان از چهارچوب مشخص بانکداری در نخستین بانک دیجیتال کشور دارد می توان در خصوص نماد وزمین سیگنالهای مثبتی ارائه کرد که سهامداران در آن می توانند با توجه به روندهای منطقی بازار سهامداری کنند.

در چند روز گذشته نیز علیرغم ریزشهای بازار اما سطح خروج پول حقیقی در نماد وزمین بسیار کمتر از هم گروهی های خود بوده که این موضوع نیز می تواند در جهت تصمیمات لازم جهت معاملات مورد توجه باشد.

کاهش زیان پایه نماد وزمین از دو جهت دیگر نیز قابل بررسی است؛ اول اینکه اعتماد سهامداران را یادآور می شود و دوم فرآیند تکنیکالی حرکت سهم را مثبت ارزیابی میکند.

لازم به ذکر است علیرغم ریزش قابل توجه شاخص در هفته های گذشته نماد وزمین در سه ماهه بازدهی مثبت ۲.۸۱ درصدی داشته که این مسئله قطعاً مربوط به حمایتهای لازم از نماد وزمین است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار