کدام سهم ها معاملات مشکوک داشتند؟

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 27 تا هفت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

به گزارش رصد روز ، در روز رشد ۲۳ هزار و ۱۰۶ واحدی شاخص ، چهار زیرمجموعه ایران خودرو؛ سایپا و گروه بهمن ، سهم تازه وارد به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با فضایی مثبت آغاز به کار کرد به طوری که با گذشت یک ساعت از آغاز معاملات، کانال ۱.۳ میلیون واحدی را پس گرفت اما با بازگشایی نماد شستا بعد ۴۴ روز غیبت از تابلو و اثر منفی ۱۳ هزار و ۴۹۹ واحدی بر شاخص در نهایت نماگر بازار با رشد ۲۳ هزار و ۱۰۶ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۲۹۶ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱۱.۷ و ۷.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات به ایران خودرو با داد و ستد بیش از ۱.۶ میلیارد سهم و توسعه و عمران امید، شستا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه زامیاد با تقاضای ۴۴۸، ۴۱۱، ۳۸۵ و ۳۶۸ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۷ تا هفت برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، شرکت ریل سیر کوثر حاضر در بازار اول فرابورس با رشد اندک قیمت سهام ، شاهد داد و ستد ۳۹.۵ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت های شیشه و گاز، موتورسازان تراکتورسازی ایران، لیزینگ ایرانیان، بیمه‌میهن، تامین ماسه ریخته گری، زامیاد، پشم شیشه ایران، قند نیشابور، لامیران، فولاد افزا سپاهان، محورسازان ایران خودرو، لاستیک یزد (سهم تازه وارد)، ریخته گری ایران و فنرسازی زر مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور چهار زیرمجموعه ایران خودرو؛ سایپا و گروه بهمن، سهم تازه وارد به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و… می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

 

 

 

مطالب مرتبط