در روز سقوط تاریخی شاخص بورس

کدام نمادهای بانکی و بیمه ای ضعیفترین عملکرد با بیشترین میزان خروج پول حقیقی را داشتند؟

بازار سرمایه شروع هفته را با تأثیرات روانی اتفاقات منطقه ای آغاز کرد تا ناکارآمدی مدیریت بورس در بحرانهای این چنینی بیشتر دیده شود در این میان دو گروه بانکی و بیمه ای در مجموع 257 میلیارد و 300 میلیون تومان پول حقیقی را از دست دادند.

به گزارش اختصاصی رصد روز،بازار بورس در شرایطی شاهد خروج بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تومان پول حقیقی بود که جو روانی حاکم بر بازار سرمایه مهمترین علت سقوط ۵۳ هزار واحدی شاخص بورس عنوان می شود.

بیشترین میزان خروج پول حقیقی در کدام گروهها اتفاق افتاد؟

صندوق های درآمد ثابت با خروج یک هزار و ۷۸ میلیارد تومان در صدر خروج پول حقیقی دیده می شوند. گروه خودرو و ساخت قطعات شاهد خروج بیش از ۳۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی بود. صندوق های سهامی ۲۵۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پول حقیقی را از دست دادند.

خروج ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پول حقیقی از گروه بیمه ای

گروه بیمه ای که تا پیش از امروز نیز عملکرد مناسبی نداشت نوار ناکامی هایش با خروج ۳۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پول حقیقی ادامه پیدا کرد. در این میان نماد پارسیان که جزو نمادهای خوب بیمه ای از لحاط عملکرد ۶۰ روزه بود با منفی ۷%  ضعیفترین نمابش روزهای اخیرش را به اجرا گذاشت و پس از آن نماد آسیا با منفی ۶.۹۹ و نماد دانا با منفی ۶.۹۸ درصد دیده می شوند.

بیشترین میزان خروج پول حقیقی در گروه بیمه ای در نماد کوثر اتفاق افتاد این نماد بیمه در شروع آخرین هفته بورس در فروردین ماه سال جاری ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پول حقیقی را از دست رفته می بیند. همچنین نمادهای دانا ئ آسیا به ترتیب با خروج ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در  جایگاههای بعدی قرار گرفتند.

بانکی ها در جایگاه پنجم خروج پول حقیقی

از حیث خروج پول حقیقی گروه بانکی با از دست دادن ۲۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول حقیقی پنجمین گروه بازار سرمایه از این حیث بود.

نماد وسینا با منفی ۶.۳۳ درصد ضعیفترین عملکرد گروه بانکی را به خود اختصاص داد و پس از آن نماد وبملت با منفی ۵.۵۶ عملکرد ضعیفی را ارائه داد.

نمادهای وپارس، ونوین و و گردش همگی با منفی ۴.۹۸ درصد به کار خود پایان دادند.

رتبه نخست خروج پول حقیقی در نماد وبملت با ۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دیده می شود. نمادهای وتجارت و وبصادر به ترتیب  ۴۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون و ۳۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول حقیقی از دست دادند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار