کسب جایگاه دوم بانک صادرات در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در سال ۱۴۰۱ / رشد ۶۸ درصدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در بانک صادرات

بانک صادرات با پرداخت بیش از ۵۱۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در پایان سال ۱۴۰۱ در جایگاه دوم بانکهای خصوصی کشور از این حیث قرار گرفت ضمن اینکه میزان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه این بانک در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۶...

بانک صادرات با پرداخت بیش از ۵۱۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در پایان سال ۱۴۰۱ در جایگاه دوم بانکهای خصوصی کشور از این حیث قرار گرفت ضمن اینکه میزان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه این بانک در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۶۸ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، به گفته برخی فعالان شبکه بانکی افزایش تسهیلات قرض الحسنه در بین بانکهای بزرگ سبب خواهد شد تا بخش عمده ای از مشکلات جوانان حل شده که این مسئله به کاهش استقراض و سفته بازی در جامعه خواهد انجامید. هرچند که شبکه بانکی امادگی ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مقدار کافی را دارد اما در سالهای گذشته گلایه هایی در این باره وجود داشت که عمده آنها به اعمال سلیقه های شخصی برخی مدیران شعب مربوط می شد که این موضوع خیلی زود مرتفع شد.

فروردین سال گذشته سقف تسهیلات قرض الحسنه برای افراد حقیقی ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شد که این میزان برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک ۵۰۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۸۴ ماهه بود. این موضوع سبب شد تا شاهد افزایش قابل توجه تقاضا برای تسهیلات قرض االحسنه باشیم که در این بین سهم بانکهای بزرگ بیش از سایرین بود.

بنا به اطلاعاتی که بانک مرکزی در پایان آذرماه منتشر کرد بیشترین میزان تقاضا برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه مربوط به تأمین سرمایه در گردش بود و پس از آن خرید کالای شخصی و وام ضروری دیده می شود.

بررسی ها نشان می دهد که بانک صادرات در پایان ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۱۴ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرد که نکته قابل اهمیت در این باره عنوان دومی بانک صادرات در بین بانکهای خصوصی کشور در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است.

گفتنی است میزان تسهیلات قرض الحسنه بانک صادرات در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۶۸ درصدی را نشان می دهد. این بانک در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۶ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط