خرما همچنین موجب تنظیم قند خون و بازیابی توان ذهنی و عضلانی می‌شود.
درخت خرما یا نخل از گیاهان بسیار قدیمی و مقدس است که نامش در قرآن مجید ۴۲ بار تکرار شده است و مسلمانان آن را از میوه‌های بهشتی می‌دانند.
ارزش غذایی خرما
این میوه سر شار از انواع ویتامین از جمله E-C-B-A است همچنین دارای فلزات معدنی مثل فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم می‌باشد که هر کدام از این مواد در سلامتی انسان نقش بسزایی دارد این میوه به خاطر داشتن منیزیم ضد سرطان بوده. برای شنوایی، بینایی، درد کمر، درد مفاصل، درمان سینه و ریه مفید است.
استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است، این میوه، قند کاهش یافته در دوران روزه داری را جبران می‌کند، به علت دارا بودن فیبر و خاصیت ملین بودن آن، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه‌داری بی تحرک شده است، به تحرک وا می‌دارد.
خرما به علت داشتن منیزیم، انرژی عضلانی بدن را تقویت می‌کند و نیروی عمومی بدن را افزایش می‌دهد و به علت داشتن فسفر و منیزیم موجب تقویت حافظه می‌شود.
در مصرف خرما زیاده روی نکنید
البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد، چون مصرف بسیار بالای آن باعث آسیب به کبد و طحال، افزایش فشار خون، جوش دهان و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود، در خوردن آن افراط نکنید چرا که دارای قند زیادی است در این صورت آن‌هایی که لوزالمعده حساس دارند و یا آن‌هایی که بیماری قند در خانواده آن‌ها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند.