گزارش پایانی بورس امروز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ / افت ۶ هزار واحدی شاخص کل

گزارش پایانی بورس امروز یکشنبه 6 شهریور 1401 ، شاخص کل معاملات امروز را با افت حدود ۶هزار واحدی به پایان برد تا همچنان رفت و برگشت‌های شاخص ادامه داشته باشد. بازار هم که جانی برای صعود ندارد و تنها اوره سازان و سنگ آهنی ها بودند که امروز ...

گزارش پایانی بورس امروز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱

الاکلنگ شاخص کل همچنان ادامه دارد؛‌ یک روز مثبت،‌ دو روز منفی و بازدهی تقریبا هفتگی صفر! این داستان دو هفته گذشته بورس است؛ امروز هم شاخص پس از رشد روز شنبه با کاهش حدود ۶هزار واحدی همراه شد و تا ارتفاع یک میلیون و ۴۴۴هزار واحدی پایین آمد. بازار امروز در حقیقت دلیل برای صعود نداشت؛ بازارهای جهانی تعطیل بودند و در آخرین روز هفته هم صحبت های رییس فدرال رزرو،‌ بازارهای مالی را نگران افزایش نرخ بهره کرد؛ برجام هم فعلاً میان هوا و زمین است. در این فضای مبهم که ریسک های سیستماتیک هر روز شدت بیش‌تری پیدا می کند،‌ نباید انتظاری هم از بازار داشت.

فقط اوره سازان و سنگ آهنی ها بودند که افزایش قیمت در آخرین روز بازارهای جهانی،‌ آن ها را کمی مثبت کرد،‌البته که نسبت به روز گذشته معاملات معتدل تری را دنبال می کردند. فولاد، فملی و شپنا بیشترین تاثیر منفی بر روری شاخص را داشتند در حالیکه شپدیس،شیراز و کنور مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

شاخص هم وزن هم با کاهشی حدود هزار و ۸۰۰ واحد به سطح چهارصد و هشت هزار واحدی بازگشت.

01

ارزش معاملات خرد امروز هم همانند سه روز معاملاتی گذشته،بالاتر از سه هزار میلیارد تومان بود.حقیقی‌ها اما در مجموع معاملات امروز بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که ۶۰درصد بیشتر از خروج پول حقیقی دیروز است.

فزر با ۱۷.۵،ونیرو با ۸ و وغدیر با ۷ میلیارد تومان بیشترین ورود و حکشتی با ۱۷، خودرو با ۱۶.۵ و خساپا با ۱۶ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

به نظر می رسد خودرویی ها که پس از اخبار مثبت برجامی مورد اقبال بازار قرار گرفته بودند حالا شاهد خروج معامله گران است؛ خبرهای برجامی فعلاً نشان می دهد که شاید دستیابی سریع به توافق هسته ای قابل تصور نباشد و رسیدن به سقف های قیمتی هم منجر شد تا بسیاری از معامله گران با حفظ سود کوتاه مدت حداقل تا مشخص شدن تکلیف برجام از این نمادها خارج شوند.

در میان صنایع،استخراج کانه‌های فلزی با ۸ میلیارد تومان مورد توجه سرمایه گذارن بودند و بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند و محصولات شیمیایی با ۲۳.۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی،بیشترین خروج را داشتند.

نقشه بازار بورس

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار