گزارش پایان بورس امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / رشد ۴ هزار واحدی شاخص کل

گزارش پایان بورس امروز دوشنبه 10 مرداد 1401، شاخص کل بورس با ۴۱۱۲ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۸۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۸۰ هزار و ۳۶۲ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۲۲۶ هزار ...

به گزارش رصد روز، گزارش پایان بورس امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱، شاخص کل بورس با ۴۱۱۲ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۸۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۸۰ هزار و ۳۶۲ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۲۲۶ هزار معامله انجام دادند که ۲۰ هزار و ۴۱ میلیارد ریال ارزش داشت.

گزارش پایان بورس امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

 بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش روز گذشته، امروز در یک روند کاملاً رو به رشد قرار گرفت، گرچه میزان رشد امروز حدود ۲۵ درصد ریزش دیروز بوده است، اما به هر حال امروز با افزایش ۴ هزار و ۱۴۸ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۴۵ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با افزایش ۴۱۷ واحد به رقم ۳۸۰ هزار و ۳۹۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۴۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۲.۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۸۸ هزار فقره معامله و به ارزش یک‌هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با ۲۹ درصد افزایش همراه شد. این دو شاخص در معیار هم‌وزن فقط ۱۱ صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۳۲صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۲۹صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۲۹صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌مس، شستا، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی فناوران بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل ۳۸ واحد رشد کرد و به رقم یک‌میلیون و ۳۵هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارزش بازار پایه فرابورس ایران هم به بیش از ۳۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

بورس امروز 10 مرداد 1401

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از ۲.۶ میلیارد سهام،‌ حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۹۶ هزار مورد معامله و به ارزش ۱۴۴ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. البته لازم به یادآوری است امروز که دوشنبه است، در قالب عملیات بازار باز، اوراق بدهی بانک مرکزی به میزان ۱.۵ میلیارد سهام و به ارزش ۱۴۳ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان بین شبکه بانکی داد و ستد شد که فقط ارقام این معاملات در فرابورس درج می‌شود، وگرنه معاملات سهام در فرابورس امروز ۷۵۳ میلیون ورقه سهم به ارزش ۴۳۱ میلیارد تومان بوده و اوراق مالی اسلامی ۲.۶ میلیون ورقه به ارزش ۲۰۲ میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت شیراز و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای اعتباری ملل و زغال‌سنگ پروده طبس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

اگر قوانین بازار سرمایه در جهت حضور مردم و مشارکت سرمایه‌گذاران در تولید کشور تغییر پیدا کند، می‌توان امیدوار بود بخشی از سرمایه‌های بازار بورس به سمت رونق تولید و توسعه خطوط تولید تزریق می‌شود. به هر حال اگر پول‌های سرگردان از بازار سرمایه به سایر بازارها مانند ملک و املاک یا دلار و سکه حرکت کند، باعث افزایش قیمت و تورم می‌شود، اما هر چه پول‌ها در بازار سرمایه قرار گیرد، باعث افزایش شفافیت، کمک به رونق تولید و کمک به دریافت مالیات واقعی از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خواهد شد. بنابراین لازم است از کلیت بازار سرمایه و توسعه آن در قوانین و مقررات حمایت شود.

نقشه بازار بورس امروز 10 مرداد 1401

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار