گزارش پایان بورس امروز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ / افت ۹ هزار واحدی شاخص کل /تلخی های بی پایان بورس

گزارش پایان بورس امروز یکشنبه 2 مرداد 1401، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 8686 واحد همراه شد .

به گزارش رصد روز، گزارش پایان بورس امروز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۹۷۰۱ واحد همراه شد .

شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در پایان معاملات رو به کاهش بود، بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۹۷۰۱ واحد به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۹۷ واحد رسید.همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۴ هزار و ۴۵۴ واحد به رقم ۴۰۰ هزار و ۳۱ واحد رسید.

گزارش پایان بورس امروز یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۵۹۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۵.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۹۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، طوری که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۵۹ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن یک درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور ۰.۲۴درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۰.۵۴ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۶۴ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه تهران بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای معدنی گل‌گهر، هلدینگ معدنی خاورمیانه، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی نوری بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۲۲۲ واحد کاهش به رقم ۱۹ هزار و ۱۹۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم در فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

شاخص کل

ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۴۷ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۲.۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۴۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۵۸۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد بیمه پاسارگاد، بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشت و نمادهای سنگ آهن گهرزمین، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان،‌ پالایش نفت لاوان و بهمن دیزل بیشتری اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، سرمایه‌گذاری در بورس الزاماً همراه با ریسک و نوسان است و سود و زیان هر کس به خودش مربوط است و هیچ مکانیسمی برای جبران زیان افراد وجود ندارد، اما در عین حال مقام ناظر بورس باید مراقبت کند که عده‌ای با سیگنال‌فروشی و یا اغوای مردم باعث زیان آنها نشوند.

همچنین قرار است ۱۳ درصد از سهام دولتی در ایران‌خودرو، به عنوان سهام تودلی یا وابسته به شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو از طریق بورس به صورت بلوکی عرضه شود.

02

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط