گزارش پایان بورس امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / افت ۶ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس امروز با ۶۷۰۲ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل  با معیار هم‌وزن نیز با سقوطی ۲۵۴۵ واحدی به رقم ۴۰۳ هزار و ۲۴ واحد رسید. در این بازار ۲۶۵ هزار معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۹۲۰ واحد انجام شد.

به گزارش رصد روز، گزارش پایان بورس امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱، روند نزولی امروز هم در بازار سرمایه ادامه داشت، به طوری که همه شاخص‌های این بازار قرمز پوش بودند.

گزارش پایان بورس امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

شاخص کل بورس امروز با ۶۷۰۲ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد کاهش یافت. شاخص کل  با معیار هم‌وزن نیز با سقوطی ۲۵۴۵ واحدی به رقم ۴۰۳ هزار و ۲۴ واحد رسید. در این بازار ۲۶۵ هزار معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۹۲۰ واحد انجام شد.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملت نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

بورس امروز 20 شهریور 1401

شاخص کل فرابورس هم با ۱۰۶ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۸۷۴ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۱۷۲ هزار معامله به ارزش ۸۰ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال انجام شد.

سنگ آهن گهرزمین، پتروشیمی زاگرس، بهمن دیزل و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

س از چند هفته بی خبری از روند مذاکرات برجام و نامه نگاری های محرمانه، بالاخره دیشب شاهد یک موضع گیری رسمی بودیم؛ سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کردند که از توافق دور شده ایم و این موضوع به دلیل زیاده خواهی های ایران بوده است. هر چند که این موضوع با واکنش ایران همراه شد اما دوباره فضای بیم و امید برجامی را در بازار تشدید کرد. اگر تا چند هفته گذشته وزن بیش‌تری را به احیای برجام می دادیم، حالا به نظر می رسد که عدم احیای برجام از احتمال بالاتری برخوردار است.

هر چند آینده برجام تاثیر متفاوتی را بر صنایع مختلف دارد اما در کوتاه مدت شوک عدم احیای آن تمامی بازار را تحت تاثیر قرار می دهد و احتمالا شاهد فشار فروش در کلیت بازار چه در نمادهای ریالی و چه در نمادهای دلاری خواهیم بود. البته می توان انتظار داشت که این فشار فروش در نمادهای ریالی و کوچک تداوم بیش‌تری داشته باشد. موضوعی که در بازار امروز نیز تا حدودی نمایان بود. در جریان معاملات امروز، هر چند که فشار عرضه در کلیت بازار مشخص بود اما گروه های برجامی همانند بانکی ها و حمل و نقل معاملات منفی تری را نسبت به دلاری ها دنبال کردند. نمود این موضوع را هم می توان در ادامه روند نزولی شاخص هم وزن مشاهده کرد.

نقشه بازار بورس امروز 20 شهریور 1401

«زپارس» با ۱۹،«حافرین» با ۸ و «خکاوه» با ۷ میلیارد تومان بیشترین ورود و «وپاسار» با ۱۶،«بپاس» با ۱۵ و «حکشتی» با ۱۴.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

گروه زراعت و خدمات وابسته با ثبت ۲۲میلیارد تومان ورود پول در صدر جریان ورود پول حقیقی قرار گرفت و در طرف دیگر محصولات شیمیایی با ۳۱.۵میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را از آن خود کرد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط