گزارش پایان بورس امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ / رشد ۱۱۷ واحدی شاخص کل

گزارش پایان بورس امروز 14 شهریور 1401 ، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی در نهایت با افزایش 117 واحد شاخص کل به رقم یک‌میلیون و 427 هزار و 25 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 1457 واحد به رقم 410 هزار و 3...

به گزارش رصد روز، گزارش پایان بورس امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی در نهایت با افزایش ۱۱۷ واحد شاخص کل به رقم یک‌میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۱۴۵۷ واحد به رقم ۴۱۰ هزار و ۳۷۵ واحد رسید.

گزارش پایان بورس امروز ۱۴ شهریور ۱۴۰۱

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۳۶۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۳.۸ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قلب ۲۴۸ هزار معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی نسبت به روز قبل یک‌صدم درصد کاهش یافته است. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۳۵ صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور یک‌صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۷صدم درصد افت کرد. شاخص بازار دوم بورس ۶صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای مخابرات ایران و همراه اول بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نمادهای پتروشیمی پردیس، گل‌گهر، پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرملو و توسعه معادن و فلزات بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۷ واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بالای یک‌میلیون و ۵۸ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۴۵ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۴ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۹۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

البته لازم به یادآوری است در روزهای دوشنبه عملیات بازار باز در شبکه بانکی انجام می‌شود و اوراق بدهی بانک مرکزی بین بانک‌ها خرید و فروش می‌شود که امروز هم بیش از یک‌ونیم میلیارد اوراق بدهی به ارزش ۱۳۸ هزار میلیارد تومان بین بانک‌ها خرید و فروش شد که فقط ارقام آن در معاملات فرابورس نمایش داده می‌شود، وگرنه خرید و فروش سهام در فرابورس به میزان ۳.۴ میلیارد ورقه و به ارزش ۱۲۰۹ میلیارد تومان بوده است.

نقشه بازار بورس امروز 14 شهریور 1401

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، اعتباری ملل، پویازرکان آقدره و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای بیمه پاسارگاد، سنگ‌آهن گوهرزمین و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

طبق اعلام فرابورس قرار است مدت زمان معاملات فرابورس از شنبه ۱۹ شهریور به مدت نیم ساعت اضافه شود و تا ساعت یک معاملات فرابورس ادامه داشته باشد.

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه الزاماً همراه با ریسک، نوسان و سود و زیان است و بنابراین قبل از معامله حتماً باید مشورت، مطالعه و تحلیل انجام شود.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار