گزارش پایان بورس امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / رشد ۶ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در آخرین روز هفته پایانی متعادل داشت و ۰.۴۷ درصد افزایش به کار خود در ارتفاع یک میلیون ۴۱۴ هزار و ۳۳۸ واحد پایان داد.

به گزارش رصد روز، شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه پس از ۹ روز پیاپی صعود یکپارچه، امروز به طور کلی روز نسبتا را سپری کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای شروع روز را با گام در جهت منفی آغاز کرد اما در ادامه و از حوالی ساعت ۱۰ طرف تقاضا بازار را به سبزپوشی سوق داد. .

در نهایت شاخص کل توانست در افزایش ۰.۴۷ درصدی ۶ هزار و ۶۰۵ واحد رشد کند و به رقم یک میلیون ۴۱۴ هزار و ۳۳۸ واحدی برسد. شاخص کل هم‌وزن بازار نیز که وزن یکسانی به شرکت های پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار می‌دهد شرایط مشابهی را تجربه کرد و ضمن رشد ۰.۳۴ درصدی هزار و ۳۶۶ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۹۷ هزار و ۵۶۶ واحد رسید.

بورس امروز 18 آبان 1401

پالایش نفت تهران، معدنی و صنعتی چادرملو، گسترش نفت و گاز پارسیان، گروه مپنا و پالایش نفت تبریز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با ۷۳ واحد افزایش در رقم ۱۸ هزار و ۴۲۱ واحد ایستاد. در این بازار ۲۳۰ هزار معامله به ارزش ۶۷ هزار و ۷۴۹ میلیارد ریال انجام شد.

پلیمر آریاساسول، شرکت آهن و فولاد ارفع، صنعتی مینو، بیمه پاسارگاد، زغال سنگ پروده طبس و بیمه کوثر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

نقشه بازار امروز از ۳۹۱ نماد مثبت و ۲۴۶ نماد با رنگ سرخ تشکیل شد. مجموع ارزش صف خریدهای بازار امروز رقم ۴۰۹ میلیاردی را نشان می‌دهد و از سوی مقابل مجموع ارزش صفوف فروش در تالار شیشه‌ای ۷۱ میلیارد بود. برترین صف‌های خرید نیز به ترتیب به نمادهای شتران، خبنیان، غبشهر، خاور و تلیسه اختصاص یافت.

بورس امروز 18 آبان 1401

حرکت بورس به موازات بازار ارز

با آرام شدن نسبی بازار نرخ ارز پس از جهش‌های تند و تیز هفته‌های گذشته، بورس تهران هم شرایط متعادلی را سپری می‌کند. این در حالی است که حتی با رشد اخیر همچنان عقب ماندگی بسیاری نسبت به بازارهای موازی از جمله بازار ارز دارد.

گره زدن شرایط بازار سهام به وضعیت نرخ ارز اتفاق مثبتی ارزیابی نمی‌شود.  انتظار سهامداران کاهش فاصله بین دو نرخ دلار آزاد و دلار نیما از سمت بانک مرکزی و همچنین تداوم حمایت‌ها طبق جلسات برگزار شده تا پایداری شرایط است.

از جمله مهم‌ترین اقدامات در راستای این حمایت را می‌توان محدودیت در نظر گرفتن برای فروش از سمت حقوقی‌ها و به طور مشخص صندوق تثبیت و سایر صندوق‌های اینچنینی که با در اختیار داشتن حجم بالای سهام می‌توانند تاثیرمستقیم بر قیمت اعمال کنند و در صورت اقدام به فروش گسترده، قطعا بازار به سمت نزول بیشتر گام برمی‌دارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار