گوجه صادراتی چند؟

به گزراش اختصاصی رصد روز ، در روزهای اخیر که بحث گرانی گوچه در بازار میوه و تره بار زیاد شده و گلایه های هموطنانمان را در پی داشته اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت این بحران زود گذر است و طی ۲۰ تا ۳۰ روز آینده برطرف می شود...

به گزراش اختصاصی رصد روز ، در روزهای اخیر که بحث گرانی گوچه در بازار میوه و تره بار زیاد شده و گلایه های هموطنانمان را در پی داشته اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت این بحران زود گذر است و طی ۲۰ تا ۳۰ روز آینده برطرف می شود. این در حالیست که قیمت این محصول در طبق اعلام میادین در خرده فروشی ها بین ۷ تا ۱۰ هزار تومان است البته در برخی مناطق مانند گیلان قیمت این محصول تا ۱۲ هزار تومان نیز نوسان دارد.

هرتن گوجه صادراتی ۲۸۰ دلار

 

اما طبق آمارهای گمرگ قیمت هر تن گوجه صادراتی ۲۸۰ دلار است که با یک حساب سرانگشتی قیمت هر کیلو گوجه صادراتی ۷ هزار ۸۴۰ تومان تمام می شود.

بررسی های میدانی نشان میدهد که قیمت این محصول با آنچه میادین اعلام می کنند متفاوت است و در بسیاری از خرده فروشی ها از گوجه ۷ هزار تومانی خبری نیست و با سردتر شدن هوا قیمت این محصول بیشتر نیز خواهد شد.

سؤالی که باید اتحادیه میوه و سبزی پرسید این است که کدام نهاد بر قیمت فروش این محصول در خرده فروشی ها نظارت می کند و مردم از چه طریقی باید نتایج شکایت خود را از واحدهای صنفی گرانفروش مشاهده کنند؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار