در وضعیت بازار خودرو انتقادات زیادی به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وارد است

عدم ثبات قیمتها خصوصا در بخش ارزی شرایطی را در کشور ایجاد کرده که نه تنها صنعت خودروی کشور بلکه بسیاری از صنایع تولیدی دیگر را نیز تحت الشعاع قرار داده و از این حیث انتقادات زیادی به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی وارد است.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، وضعیت بازار خودرو با وجود همه راهکارهایی که برایش در نظر گرفته شده همچنان مسیر افسار گسیخته ای را طی می کند و این مسئله ناراحتی های زیادی را برای مردم ایجاد کرده است. آخرین قیمتهای برخی محصولات پر فروش خودرویی نشان می دهد که تبیر به کار بسته شده در این بازار جوابگو نبوده و اگر بنا باشد که این وضعیت ادامه داشته باشد مردم باید خودروهایی که تا همین چندماه پیش ۴۰ تا ۵۰ تومان می خریدند را با قیمتهای نزدیک به ۲۰۰ میلیون خریداری کنند کما اینکه در شرایط فعلی نیز وضعیت همین گونه است. نگاهی به نمودار قیمت خودرو به خوبی گویای این مسئله خواهد بود که با کمترین آپشنها برخی از محصولات با بالاترین قیمتها به مردم در بازار آزاد فروخته می شود. در این باره علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع و نماینده مردم شیروان به خبرنگار رصد روز توضیح داد؛

وضعیت بازار خودرو یک متغیر وابسته است باید بپذیریم که قیمت خودرو در بازار معلول شرایطی است که متأسفانه به اندازه ای که باید روی ان کار صورت نگرفته است. نائب رئیس کمیسیون صنایع همچنین اظهار کرد: عدم ثبات قیمتها خصوصا در بخش ارزی شرایطی را در کشور ایجاد کرده که نه تنها صنعت خودروی کشور بلکه بسیاری از صنایع تولیدی دیگر را نیز تحت الشعاع قرار داده و از این حیث انتقادات زیادی به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی وارد است.

علی جدی درباره راهکار خروج از این وضعیت گفت: بدون شک راه حل این مسئله از داخل کشور می گذرد. نقاط ضعف و قوت این بازار کاملا مشخص است و امیدواریهای زیادی وجود دارد که بتوان با عرضه خودرو در بورس مشکلات موجود را برطرف کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار