سامانه ثبت خانه های خالی موفق نبود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به سوالاتی که سوداگران و مافیای حوزه مسکن پیرامون اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی در ذهن مردم ایجاد کرده اند پاسخ داد.

به گزارش رصد روز، اقبال شاکری  با اشاره به ضرورت اجرای دقیق قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، بیان کرد: متاسفانه سامانه ای که برای اجرای این قانون و ثبت خانه های خالی پیش بینی شده به حد مطلوب نرسیده است. وزارت راه و شهرسازی به کمک سازمان امور مالیاتی لازم است در خصوص نحوه کارکرد سامانه و خروجی آن به مردم اطلاع رسانی کند.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم در خصوص این سامانه همچنان سوالاتی در ذهن دارند و به نظر می رسد در این بخش کوتاهی صورت گرفته است. اخذ مالیات از خانه های خالی یکی از قانون های مهم و تاثیرگذار در حوزه مسکن است که با ورود خانه های خالی به بازار می تواند بین عرضه و تقاضا تعادل برقرار سازد. همچنین در آینده نیز جلوی سوداگری در این بازار را خواهد گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های مرتبط باید طوری برنامه ریزی کنند تا مردم به خوبی مطلع گردند. باید به سوالاتی که سوداگران و مافیای حوزه مسکن پیرامون این قانون در ذهن مردم ایجاد کرده اند پاسخ داد. یک قانون خوب زمانی اثرگذار است که به خوبی اجرایی شود. زمانی یک قانون اثرگذار است که به خوبی اجرایی شود و در زندگی مردم اثرگذار باشد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط