سه گانه ابهام در هیئت مدیره بیمه اتکایی امین

رئیس و نائب رئیس هیئت مدیره بیمه اتکایی امین با مدارک تحصیلی غیرمرتبط در این شرکت بیمه ای مشغول به فعالیت هستند و تعداد اعضای هیئت مدیره آن نیز از حدنصاب قانونی کمترست و بدین ترتیب ابهام پیرامون بیمه اتکایی امین بیشتر از شرکتی با ۱۹ پرسنل...

رئیس و نائب رئیس هیئت مدیره بیمه اتکایی امین با مدارک تحصیلی غیرمرتبط در این شرکت بیمه ای مشغول به فعالیت هستند و تعداد اعضای هیئت مدیره آن نیز از حدنصاب قانونی کمترست و بدین ترتیب ابهام پیرامون بیمه اتکایی امین بیشتر از شرکتی با ۱۹ پرسنل است

به گزارش اختصاصی رصد روز، دهن کجی تنها یک رفتار خارج از عرف و قانون نیست که بعضاً مجازات در پی دارد بلکه گاهی در نقش فعلی ظاهر می شود که بذر ناامیدی و سرخوردگی را در زمین افکار عمومی می پاشد مانند دهن کجی به تخصص که در عین حال نادیده گرفتن تلاش افراد برای طی مدارج بالای تحصیلی و ضابطه های حرفه ایست. متأسفانه این موضوع در سیستم اداری ما متاستاز کرده و در این باره باید اذعان کرد که وقتی تبصره ها قوانین را ساده می کنند شاهد ظهور مدیرانی خواهیم بود که شاید به برکت چنین باگهایی در قانون پشت میزهایی می نشینند که جای جوانان متخصص و کاربلد در آن حرفه است و اصلاً هم از این بابت عذاب وجدانی به خود راه نمی دهند زیرا بر این باورند که کارشان مرّ قانونست.

رئیس و نائب رئیس با مدارک غیرمرتبط در هیئت مدیره بیمه اتکایی امین

 

موسی رضایی میرقائد از جمله مدیرانیست که با مدرک غیرمرتبط کارشناسی مدیریت امور فرهنگی بر صندلی مدیرعاملی بیمه اتکایی امین تکیه زده و جولان می دهد و در پورتال شرکت متبوع این مدیر بیمه ای کنار عنوان مدرک تحصیلی موسی رضایی میرقائد کارشناسی مدیریت بدون ذکر گرایش آن درج شده تا شاید مخاطبانی که به سایت این شرکت مراجعه می کنند این بی ارتباطی را اساس انتقادات درست قرار ندهند.

از قدیم شنیده ایم که می گویند خدا در و تخته را با هم جور می کند  شاید این مثال مصداق حال و روز رئیس و نائب رئیس هیئت مدیره بیمه اتکایی امین است. پس از آنکه با مدرک تحصیلی مدیرعامل و نائب رئیس این شرکت بیمه ای آشنا شدیم سایر بررسی ها نشان می دهد که خسرو حقیقی پناه رئیس هیئت مدیره آن نیز با مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی به عنوان عضو موظف مشغول به فعالیت است تا دو ابهام در خصوص دو تن از مدیران بیمه اتکایی امین پر رنگ باشد.

اظهر من الشمسی که سورپرایز شد

 

قانون گذار شمار اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی عام را به روشنی پیش بینی نموده است. عبارت ” عده اعضای هیئت مدیره در شرکت های سهامی عام نباید از ۵ نفر کمتر باشد ” ، در ماده ۱۰۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت جای هیچ گونه چون و چرایی در این رابطه نمی گذارد. مقرره مزبور پنج عضو را حداقل تعداد برای ترکیب هیئت مدیره در شرکت سهامی عام معین کرده و راجع به حداکثر سکوت نموده است

با همه ارفاقی که در خصوص دو مدیر ارشد بیمه اتکایی امین وجود دارد اما نمی توان قانونی به این روشنی را نادیده گرفت و از کنار آن با تبصره ای دیگر گذشت زیرا صراحت قانون در این باره فصل الخطاب است و باید از رئیس و نائب رئیس بیمه اتکایی امین درباره اظهر من الشمسی که در این شرکت سورپرایز شده پرسید.

با اتکاء به دو مورد قبل و ترکیب هیئت مدیره بیمه اتکایی امین تعداد ابهامات در خصوص هیئت مدیره آن به قول فوتبالی ها هتریک کرد و به قول سینماگران سه گانه ساخت و امیدواریم که در بیمه اتکایی امین آخرین سنگر سکوت نباشد زیرا افکار عمومی به اقناع نیاز دارد نه مصلحت اندیشی.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار