شاخص کل بورس سبز و مثبت شد

شاخص بورس صبح امروز پس از نوسانات کوتاه بین دو رنگ سبز و قرمز، سبزپوش شد.

به گزارش رصد روز ، بورس اوراق بهادار تهران پس از ریزش سنگین ۶۰۰ هزار واحدی، صبح دیروز حوالی ساعت ۱۰ پس از شکست کف کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد و برخورد به عدد یک میلیون ۴۸۳ هزار واحد برگشت خود را از اصلاح فرسایشی خود رقم زد و در ادامه روز گذشته با کاهش منفی‌ها در عدد یک میلیون ۴۹۲ هزار واحد آرام گرفت.

بر این اساس طبق آنچه پیش بینی می‌شد، امروز نیز روند در ادامه روند دیروز از نخستین دقایق روز معاملاتی یعنی از ساعت ۹ روند صعودی شاخص بورس آغاز شد و تا ساعت ۹:۳۰ دقیقه با رشد ۲۳ هزار واحدی نیز همراه شد.

بورس سبزپوش شد/بازگشت شاخص به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار

در ادامه به دلیل افزایش عرضه شاخص تمام رشد خود را پس گرفت و حتی برای دقایقی به محدوده منفی رسید و اعداد ۳ هزار واحدی منفی را نیز به ثبت رساند.

اما به سرعت پس از تقویت طرف تقاضا به مدار مثبت بازگشت و تا لحظه تنظیم این خبر توانست به ثبت عدد مثبت ۲۲۶ واحد دست یابد.

بورس سبزپوش شد/بازگشت شاخص به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار

به نظر می‌آید در نیمه نخست بازار پس از تخلیه فروشندگان راه برای صعود هموار شد و در نیمه دوم معاملات می‌توانیم شاهد تعادل در معاملات اکثر نماد‌ها و حتی ثبت رشد مثبت شاخص در پایان این روز معاملاتی باشیم.

آنچه مسلم است بورس پس از ریزش سنگین خود در کنار رشد چشمگیر بازار‌های موازی همچون ارز و سکه و احتمال خروج پول از این بازار‌ها به دلیل اشباع خرید، رشد قابل قبولی را در پیش دارد. به طوری که بتواند جاماندگی خود از این بازار‌ها را جبران کند و به سقف های قبلی خود در زمانی اندک دست یابد.

 

 

 

 

اقتصاد ۲۴

مطالب مرتبط