مبلغ یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۲ تغییر کرد

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر را مهم‌ترین اولویت کشور دانست. به گزارش رصد روز،یارانه نقدی به کمک مالی دولت یا سازمان‌های دیگر به شهروندان یا خانواده‌ها در قالب پرداخت وجه نقد اطلاق می‌شود. یا...

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر را مهم‌ترین اولویت کشور دانست.

به گزارش رصد روز،یارانه نقدی به کمک مالی دولت یا سازمان‌های دیگر به شهروندان یا خانواده‌ها در قالب پرداخت وجه نقد اطلاق می‌شود. یارانه نقدی به منظور کمک به افراد با درآمد کمتر، تامین هزینه‌های معیشتی و بهبود شرایط زندگی آنان است. یارانه نقدی ممکن است به صورت ماهیانه، فصلی، یک‌باره یا در مواقع خاصی مانند بحران‌های اقتصادی یا بحران‌های طبیعی اعطا شود.یارانه نقدی برای خرید اقلام ضروری است.یارانه نقدی اردیبهشت در متن زیر آمده است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر را مهم‌ترین اولویت کشور دانست.

بیش از ۲۰ میلیون نفر فروردین ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت کردند. نرخ جدید یارانه نقدی به اردیبهشت زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد.

سیدمحسن دهنوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ در توئیتی نوشت: ‌هم‌زمان با این نابسامانی‌های اقتصادی و فشارهای ارزی،حفظ معیشت اقشار آسیب‌پذیر، مهم‌ترین اولویت کشور است.

دولت باید علاوه بر یارانه نقدی،به مردم کالابرگ بدهد تا تامین حداقل نیازهای سفره این اقشار، آسیب نبیند‌.

مجری طرح کالابرگ الکترونیک گفت: اعتبار مردم هرمزگان در شبکه ملی اعتبار برای اسفند ماه، امروز شارژ می‌شود.

حمید فرداد افزود: برای افرادی که از این سامانه استفاده کرده اند پیامکی حاوی اطلاعات هزینه کرد اعتبار و میزان واریز یارانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: افراد در صورتی که سوالی دارند می توانند با شماره ۹۶۸۶۱۴۰۰-۰۲۱ مرکز تماس شبکه ملی اعتبار تماس برقرار کنند.

وی اشاره کرد: طرح کالابرگ الکترونیک به صورت آزمایشی از هرمزگان آغاز شده و از اواسط ماه بهمن در سه استان گیلان، قزوین و مرکزی هم اجرایی شده است.

به گفته فرداد، این طرح در هرمزگان سه هدف عمده داشت که با موفقیت هر سه هدف محقق شده است که این اهداف شامل آزمایش های فنی و پاسخگویی سامانه بدون مغایرت در فرآیندهای خرید، فراگیری تا دورترین نقاط هرمزگان و نصب سامانه توسط فروشگاه های خرد، متوسط و بزرگ و زنجیره ای و همچنین سهولت خرید توسط مردم و رضایت از فرآیند خرید می‌شود.

زمان پرداخت یارانه نقدی ماه رمضان مشخص شد؟

دستور پرداخت یارانه عید فطر صادر شده است. اما این یارانه تنها شامل معلولانی‌ می‌شود که تحت پوشش بهزیستی هستند.

یارانه نقدی به افراد کم درآمد داده می شود.یارانه نقدی برای خرید اقلام ضروری است.یارانه نقدی برای همه واریز نمی شود .مبلغ یارانه نقدی برای همه یکسان نیست.برای اطلاع بیشتر از یارانه نقدی عید فطر متن زیر را بخوانید.

خبر واریز یارانه عید فطر را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و از پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به معلولین و مددجویان مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی به مناسبت عید سعید فطر خبر داد.

بر این اساس یارانه عید فطر تنها به بک کروه تعلق می‌گیرد و آن، معلولانی است که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

اما این تنها خبری است که صولت مرتضوی درباره عیدی رئیسی علام کرده و نه زمان واریز یارانه عید فطر را اعلام کرده و نه مبلغ این یارانه را.

اما به نظر می‌رسد این یارانه تا قبل از سوم اردیبهشت ماه واریز شود.

چند روز گذشته هم رئیس بنیاد مستضعفان از پرداخت یارانه ۶۰۰ هزار تومانی‌ خبر داده و گفته بود مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در سراسر کشور واریز شده است.

عیدی رئیسی برای عید فطر

پیش از این برخی از رسانه‌ها از واریز عیدی رئیسی برای عید فطر خبر داده و این گمانه را مطرح کرده بودند که همه مردم مشمول یارانه جدید می‌شوند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد واریز یارانه عید فطر برای مردم در دستور کار دولت نیست و هیچ کدام از مقامات مسئول در این باره خبری را اعلام نکرده‌اند.

تنها گروهی که قرار است یارانه بگیرند، معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند.

چه کسانی مشمول یارانه ۲۷۳ هزارتومانی دولت شدند؟

در آستانه عید سعید فطر، سازمان بهزیستی به حساب معلولان تحت پوشش این نهاد مبالغی را به عنوان “کاهش فقر مطلق” واریز کرد.

در آستانه عید سعید فطر، سازمان بهزیستی کشور مبالغی را تحت عنوان “کاهش فقر مطلق” به حساب معلولان تحت پوشش این نهاد واریز کرد.

رقم واریز اشاره شده برای یک نفره ۲۷۳ هزار تومان، دو نفره ۳۹۰ هزار تومان، سه نفره ۵۴۶ هزار تومان، چهار نفره ۷۰۲ و پنج نفره ۸۵۸ هزار تومان واریز شده است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار