پاسخ به مشکلات سهامداران / لیست سهام عدالت در کارگزاری‌ها به‌روزرسانی شد / علت تاخیر در واریزی‌ها

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت گفت: افرادی که از روز ۱۵ خردادماه امسال تا ۲۹ خرداد نسبت به انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده اند، از امروز می توانند وارد فرایند فروش سهم خواهند شد.

به گزارش رصد روز ، برخی از سهامداران سهام عدالت که پس از روز ۱۵ خرداد ماه روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند نمی‌توانستند وارد سامانه معاملات سهام عدالت در کارگزاری‌های بانکی و غیر بانکی شوند، سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت در خصوص برخی ابهامات فروشندگان سهام عدالت شفاف‌سازی کرد.

حسین فهیمی گفت: افرادی که از روز ۱۵ خردادماه امسال تا ۲۹ خرداد نسبت به انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده اند، از امروز می‌توانند وارد فرایند فروش سهم خواهند شد.

وی ادامه داد: کارگزاران هم بر اساس شرایط بازار و وضعیت سهم، سهام این گونه افراد را در بورس یا فرابورس می‌فروشند و پول را در روزهای آینده به حساب شبای آنها واریز خواهند کرد.

فهیمی در خصوص دلایل تاخیر در فروش سهام سهامداران عدالت افزود: واقعیت این است که اطلاعات این افراد جدید روز گذشته در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گرفت و از امروز اطلاعات آنها بروزرسانی و در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد.

وی درباره افرادی که قبل از ۱۵ خرداد ماه گذشته فرم‌های فروش سهام عدالت خود را تکمیل کرده اما هنوز وجهی دریافت نکرده‌اند، تاکید کرد : افرادی که شماره شبای حساب بانکی آنها صحیح، مورد تایید بانک مرکزی و فعال بوده و شماره تلفن همراهشان نیز به نام خود فرد بودهاست، تمام وجه را در روزهای اول آزادسازی سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

فهیمی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مشمولان سهام عدالت با ارائه شماره حساب شبای معتبر و فعال و تلفن همراه به نام خود از فرایند شناسایی مشتری نزد بازار سرمایه (ثبت نام در سجام، احرازهویت سجام، ارائه مدارک و پرداخت هزینه…) معاف شدند، افزود: یکسری افراد همچنان با مشکل شماره تلفن همراه به نام خود روبرو هستند و برای برخی افراد نیز بانک مرکزی شماره شبای آنها را تایید نکرده یا حساب بانکی آنها غیر فعال بوده است است. به این معنی که افرادی هستند که شماره شبای آنها تایید شده اما بیش از شش ماه است که حساب آنها راکد بوده و نمی‌توان وجه این افراد را به حسابشان واریز کرد.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: حفاظت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت و پس از فروش سهم، حفاظت از وجوه آنها از اولویت‌های مهم این شرکت است که با وسواس و سختگیری این امر را انجام می‌دهیم تا دارایی سهامداران سهام عدالت تحت هیچ شرایطی در مخاطبه قرار نگیرد و این سخت گیری باعث بروز تاخیرهایی در خصوص برخی مشتریان کارگزاریها شده است.

فهیمی درمورد عدم مشاهده سبد سهام عدالت سهامداران در برخی از شرکت کارگزاری نیز افزود: این شرکت‌ها اگر سیستم‌های خود را بروز رسانی کنند این مشکل برطرف می‌شود.

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط