آتش بس سوم قره باغ اجرا نشده نقض شد

سومین توافق آتش بس انجام شده میان کشورهای ارمنستان و آذربایجان، پس از گذشت مدتی کوتاه از اعلام آن نقض شد.

به گزارش رصد روز ، به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ساعاتی بعد از اعلام آتش بس سوم در قره باغ، نیروهای مسلح ارمنستان را به نقض آن متهم کرد.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد: به رغم اعلام آتش‌بس انسانی جدید در ساعت ۸ صبح روز ۲۶ اکتبر، نیروهای مسلح ارمنستان یک بار دیگر توافق به دست آمده را نقض کردند.

از طرف دیگر، وزارت دفاع ارمنستان طرف آذربایجانی را در جهت شمال شرقی خط تماس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به نقض آتش‌بس متهم کرد.

«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد: در نقض آشکار توافق آتش‌بس بشردوستانه که در آمریکا منعقد شد، طرف آذربایجانی آتش توپخانه‌ای را بر مواضع آرتساخ (جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی) در جهت شمال شرق خط تماس گشود.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با روسیه و فرانسه، از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی خبر داده بود.

دور جدید درگیری‌های نظامی ارمنستان و آذربایجان از تاریخ ششم مهر آغاز شده و تا کنون سه بار طرفین با برقراری آتش بس موافقت کرده اند اما هر سه بار این آتش بس از سوی هر دو طرف نقض شده است.

 

 

 

 

 

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار