آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای و چالشهای پیش رو در این باره

آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای همچنان بالاست این موضوع نشان می دهد که در چندسال گذشته در خصوص ارتقای زیرساختهای موجود در ناوگان حمل و نقل جاده ای کارهای مؤثر کمی صورت گرفته

به گزارش اختصاصی رصد روز ، آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای همچنان بالاست این موضوع نشان می دهد که در چندسال گذشته در خصوص ارتقای زیرساختهای موجود در ناوگان حمل و نقل جاده ای کارهای مؤثر کمی صورت گرفته. جدا از اینکه خطاهای انسانی اولین علت مرگ و میر تصادفات جاده ای است اما در بخشهای دیگر نیز نقایصی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

ایمنی خودروهای داخلی از مهمترین مواردیست که باید در این خصوص به آن اشاره کرد. در چندسال قبل این مسئله بارها مورد تأکید قرار گرفته اما متأسفانه هربار به هرعلتی آنطور که باید به آن پرداخته نشده که البته امیدواریم حالا که مجوز افزایش قیمت در هر سه ماه در دستان خودروسازان قرار گرفته آستین همت را برای افزایش ایمنی محصولات خود بالا بزنند تا در ایام تعطیل شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. هرم سنی کشور به سمت پیری می رود و آمار ازدواج از چندسال قبل تا کنون روند نزولی داشته و این یعنی باید در مراقبت از جامعه آماری کشور کوشا بود اما بروز اتفاقاتی مانند تصادفات جاده ای که تنها در ۴ ماه گذشته آمار قابل توجهی داشته و منجر به از دست دادن ۴.۸۵۹ نفر از هموطنانمان شده روایت دلخراش از اهمالی است که در بخشهای مختلف شاهد آن هستیم.

موضوع دیگری که درباره آمار تصادفات جاده ای باید گفت ایمنی راههاست که که بعضاً مشاهده می شود این مسئله خیلی مورد دقت قرار نگرفته و هنوز در بسیاری از جاده های کشور استانداردهای لازم وجود ندارد. قطعاً مطالبه ای که باید در این مورد داشت به اخذ عوارض جاده ای مربوط می شود که در سال ۹۸ شاهد افزایش آن بودیم. درآمدهای حاصل از این ماجرا در ابتدا باید در خدمت ایمنی جاده ها که با جان مردم در اترابط هستند قرار گیرد و بعد در مورد سایر برنامه ها و طرحها صحبت کرد.

در کنار آمار بالای تصافات جاده ای که منجر به فوت تعداد زیادی از مردم کشورمان شده آمار مصدومان تصادفات جاده ای نیز قابل توجه است. ۸۹.۹۳۷ نفر آمار مصدومان تصادفات جاده ای است که تعدادی از آنان با تبعات بسیار جدی این حوادث مانند نقص عضو و ضایعات نخاعی شدید روبرو شدند این مسئله نشان می دهد که باید در این باره اقدامات بیشتری انجام داد زیرا در چنین حوادثی تنها یک فرد درگیر ماجرا نمی شود بلکه افراد زیادی با تبعات ناشی از بروز چنین حوادثی دست و چنجه نرم می کنند.

آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای نشان می دهد که اگرچه این آمار در مقایسه با ۴ ماهه سال ۹۸ روند کاهشی دارد اما در استانهای زنجان ، قزوین ، و کردستان شاهد افزایش این موضوع هستیم که هرسه از راههای پرتردد جاده ای کشور هستند.

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط

آخرین اخبار