آیا هیئت مدیره تاپیکو ویترین شایسته سالاری در نظام اداری کشورست؟ / شستا از خواب بیدار شود / تذکر حسابرس و بازرس اظهر من الشمس نبود؟

ابهامات موجود در هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ( تاپیکو) که از شرکتهای زیرمجموعه شستاست این سؤال را به ذهن متبادر می کند که تصویر نسل آینده از شایسته سالاری در چنین شرکتهای عریض و طویلی چه خواهد بود؟  به گزارش اخ...

ابهامات موجود در هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ( تاپیکو) که از شرکتهای زیرمجموعه شستاست این سؤال را به ذهن متبادر می کند که تصویر نسل آینده از شایسته سالاری در چنین شرکتهای عریض و طویلی چه خواهد بود؟ 

به گزارش اختصاصی رصد روز، قطعاً طی سالهای گذشته پاشنه آشیل نظام اداری کشور استفاده از مدیران غیرمتخصص در جایگاههای تخصصی بوده که نتایج آن در کالبد سازمانها و ادارات کشور به وضوح قابل لمس است. استفاده از مدیرانی که از حیث آکادمیک فاقد مدارج مرتبط با مشاغل حساس هستند این سؤال را به ذهن متبادر می کند که آیا در کشور قحط الرجال است که نیاز باشد مدیری را که پایه و اساس در اختیار گرفتن حتی یکی از پایه های صندلی مدیریت تخصصی را ندارد در پستی قرار دهیم که لازمه آن داشتن پشتوانه آکادمیک و مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط است؟

تاپیکو و ابهام سریالی اعضای هیئت مدیره

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ( تاپیکو) که از شرکتهای زیرمجموعه شستاست در حالی صندلی اعضای هیئت مدیره خود را تکمیل می بیند که نگاهی به مدرک تحصیلی سه تن از اعضای هیئت مدیره این شرکت ابهامات زیادی را خلق می کند و نکته قابل توجه اینجاست که این موضوع حتی در گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی تذکر داده شده اما هیهات که هزاران تذکر نیز به خواب زده ها را بیدار نخواهد کرد.

حسابرس مستقل و بازرس قانونی تاپیکو در در ردیف ۷ بند ۱۶ گزارشات خود به عدم داشتن تحصیلات مالی حداقل یکی از اعضای غیرموظف هیئت مدیره این شرکت اشاره می کنند اما با کمی توجه متوجه می شویم که مسئله وخیم تر از نداشتن تحصبات مالیست.

مسعود اسمخانی نائب رئیس و عضو موظف هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین دارای دکترای مهندسی مکانیک بوده و اگر سوابق مدیریتی وی در میان نبود هرگز سکاندار بزرگ‌ترین هلدینگ تخصصی کشور در زمینه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ، سلولزی، تایر ‌و تولید لوله نمی شد.

حسین قاضی زاده دیگر یکی از اعضای غیرموطف هیئت مدیره تاپیکو است که با دکترای حقوق در این شرکت مشغول به فعالیت می باشد.

فرهاد ایزدجو دارای مدرک دکترا در رشته مهندسی عمران است و علامرضا رحیمی مدرک تحصیلی مرتبطی برای حضور در یک شرکت سرمایه گذاری ندارد.

حال باید از مدیران شستا و صبا تأمین پرسید آیا چنین چیدمانی که در شرکتی که دارای ۴۳ شرکت زیر مجموعه در گروه های صنایع شیمیایی، نفت و گاز، تایر و لاستیک، سلولزی و فنی و مهندسیست می تواند ویترین شایسته سالاری در کشور باشد؟

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار