ابهامات گسترده سه نماد فرابورسی بعد از ۶ ماه پررنگ تر شد + اسناد

پتروشیمی دهدشت ، پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون سه نمادی هستند که از تیرماه بارها به دلیل ابهام در شفافیت اطلاعاتی تعلیق شدند و مسئله جالب در مورد آنها اینجاست که هربار این اتفاق به طور همزمان برای این نمادها می افتد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، ریزشهای اخیر بورس و دستگیری چند نفر در این مورد حالا اخبار بورسی را در صدر اخبار اقتصادی کشور قرار داده. مهمترین موضوع شفافیت اطلاعاتی شرکتهای فعال در بورس است که به پشتوانه اعتماد مردم می تواند زمینه اوج گیری مجدد بازار سرمایه را فراهم کند. اما در برخی از شرکتها این موضوع به شکل عجیبی یا سبک شمرده می شود و یا آنطور که باید باشد نیست و این موضوع تردیدها را دریاره ادامه سرمایه گذاری در بازار سرمایه افزایش می دهد. مسئله ای که درباره سه پتروشیمی فرابورسی  مطرح است و باید دید علت این همه مسئله پیرامون شفافیت اطلاعاتی آنها چیست؟  سه نماد فرابورسی که از تیرماه ۱۱ اخطار مشابه در ۱۱ تاریخ مشابه دریافت کردند و همه این اخطارها نیز مربوط به مسئله شفافیت اطلاعاتی آنها بود.

 

پتروشیمی دهدشت ، پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون سه نمادی هستند که از تیرماه بارها به دلیل ابهام در شفافیت اطلاعاتی تعلیق شدند و مسئله جالب در مورد آنها اینجاست که هربار این اتفاق به طور همزمان برای این نمادها می افتد.

 

سه نماد فرابورسی پتروشیمی ممسنی دهدشت کازرون شفافیت اطلاعاتی سه نماد فرابورسی پتروشیمی ممسنی دهدشت کازرون شفافیت اطلاعاتی سه نماد فرابورسی پتروشیمی ممسنی دهدشت کازرون شفافیت اطلاعاتی

 

در آخرین موضوع نیز به تداوم تعلیق نماد معاملاتی ناشر به استناد ماده ۱۹ مکرر ۱/ ۱۲ مکرر ۴ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات برخورد می کنیم که تعلیق هر سه نماد فرابورسی تا ۱۰ روز دیگر تمدید شد.

 

دریافت چنین اخطارهایی در شرکتهای بورسی اگرچه در کشورمان یک روال معمول محسوب می شود اما وقتی با سه نمادی روبرو هستیم که با هم اخطار می گیرند و تعلیق می شوند و حتی نوع پیامهای یکسانی که در تاریخهای یکسان دریافت می کنند حتما چالش قابل توجهی را برای دنبال کنندگان بازار سرمایه به همراه خواهد داشت.

 

گفتنی است هر سه پتروشیمی ممسنی ، کازرون و دهدشت فعال در بازار پایه زرد فرابورس در تاریخ ۳ خرداد ۹۹ آخرین معامله خود را در بازار سرمایه انجام دادند که از آن تاریخ بیش از ۶ ماه می گذرد.

 

اما ابهام برانگیزترین موضوعی که می تواند دلیل خوبی برای دریافت اخطارهای مشابه و مدت زمان مشابه تعلیق این سه نماد باشد اشتراکات سهامداران آنهاست.

 

شرکتهای گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و مدیریت توسعه سرمایه گذاری پتروشیمی ایرانی که به ترتیب مالکیت ۶۱.۲۸ و ۲.۴۷ درصد از سهام پتروشیمی کازرون را دارند در لیست سهامداران پتروشیمی ممسنی نیز دیده می شوند با این تغییر که به ترتیب دارای ۶۷.۱۸ و ۱.۵ درصد از سهام این شرکت می باشند.

 

اما لیست سهامداران پتروشیمی دهدشت جالبتر از بقیه به نظر می رسد. شرکتهای پتروشیمی ممسنی و کازرون ۷.۷۲ و ۵.۱۳ درصد از سهام این شرکت را مال خود می بینند.

 

سه نماد فرابورسی پتروشیمی ممسنی دهدشت کازرون شفافیت اطلاعاتی

سهامداران پتروشیمی دهدشت

سه نماد فرابورسی پتروشیمی ممسنی دهدشت کازرون شفافیت اطلاعاتی

سهامداران پتروشیمی ممسنی

سه نماد فرابورسی پتروشیمی ممسنی دهدشت کازرون شفافیت اطلاعاتی

سهامداران پتروشیمی کازرون

 

 

اشتراکات خبری این سه پتروشیمی نیز در فضا خبری جالب و نگران کننده به نظر می آید و بسیاری به روند کند پیشرفت در این سه کارخانه گلایه دارند و اعتقاد دارند که سرنوشتی محتوم در انتظار آنهاست.

 

با این حسب به نظر می سد که نهادهای ذیربط به توجه به اتفاقاتی که  در این کارخانجات در حال روی دادن است باید هرچه سریعتر جهت احقاق حق سهامداران خرد آنها اقدام کنند تا شاهد اتفاقات بدی در این باره نباشیم.

 

بیشتر بخوانید:

تعلیق نماد معاملاتی سه پتروشیمی معروف به دلیل ابهامات مالی

هزینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی پتروشیمی امیرکبیر برای بازسازی آشپز خانه! + سند

هدف‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار