ابهام در عقب نشینی دولت نسبت به معرفی مصطفی سالاری به عنوان وزیر پیشنهادی صمت

واعظی رئیس دفتر روحانی که گویا خیلی موافق حضور مصطفی سالاری به عنوان وزیر صمت بود حمایتهای بسیار زیادی را از او انجام داد تا نامه او به مجلس جهت تصدی وزارت صمت زده شد و باید به انتظار بررسی این پیشنهاد دولت در مجلس می نشستیم.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در روزهای اخیر بحث سکان هدایت وزارت صمت به عنوان یکی از مهمترین وزارتخانه های دولتی مطرح بود. در این میان از چند گزینه به عنوان نامزدهای نهایی معرفی به مجلس صحبت شد. غریب پور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، مدرس خیابانی سرپرست سابق وزارت صمت ، مصطفی سالاری از جمله نفراتی بودند که احتمال معرفی آنها به مجلس بیش از همه بود. در این میان واعظی رئیس دفتر روحانی که گویا خیلی موافق حضور مصطفی سالاری به عنوان وزیر صمت بود حمایتهای بسیار زیادی را از او انجام داد تا نامه او به مجلس جهت تصدی وزارت صمت زده شد و باید به انتظار بررسی این پیشنهاد دولت در مجلس می نشستیم.

مصطفی سالاری که برای گرفتن کرسی ریاست سازمان تأمین اجتماعی ادعا کرده بود دکترای مدیریت نفت و گاز از دانشگاه بوردوی فرانسه دارد حالا با شفاف سازی های صبا آذرپیک مبنی بر جعلی بودن این مدرک روبروست. هرچند که در رزومه سالاری آمده که او فوق لیسانس حقوق عمومی از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران را دارد اما موضوع به اینجا ختم نمی شود زیرا طبق مصوبات هیئت امنای تأمین اجتماعی تنها کسانی می توانند به ریاست این سازمان برسند که فارغ التحصیل یکی از رشته های مدیریت ، مالی ، حسابداری ، بیمه یا زیرشاخه های پزشکی باشند بنابراین مصطفی سالاری با مدرک حقوق خود نمی توانست روی این صندلی بنشیند و آنطور که صبا آذرپیک بیان می کند مصطفی سالاری خود را بورسیه وزارت نفت معرفی کرده و ادعا می کند دارای فوق لیسانس و دکترای نفت و گاز از دانشگاه بوردوی فرانسه است که استعلام و صحت سنجی این ادعا در پاسخ دانشگاه بوردوی فرانسه منفی بود و این یعنی کنکاش بیشتر در مورد مدرک آقای رئیس سازمان تأمین اجتماعی.

حالا خبر می رسد که دولت از نعرفی سالاری به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت عقب نشسته و احتمالا فرد دیگری به مجلس معرفی خواهد شد. در این صورت یک فرضیه مطرح می شود که آیا بین ادعای صبا آذرپیک و عقب نشینی دولت رابطه ای وجود دارد یا خیر؟

البته این تمام ماجرا نیست بلکه انتشار برخی از اسناد دیگر در دوره استانداری سالاری در بوشهر که چند وقتی در فضای مجازی در حال انتشارست نیز از دیگر موضوعاتیست که باید به آن دقت کرد.

 

” با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید “

مطالب مرتبط