ارتباط دکترای روابط بین الملل با ریاست هیئت مدیره و کمیته حسابرسی ایران خودرو چیست؟ + اسناد

در میان چنین انتصاب و انتخابهایی تنها یک سؤال مطرح می شود و آن اینکه مگر در کشور قحط الرجال است و یا مدیر متخصص کمیاب شده که اصرار داریم به هر دلیلی از برخی چهره ها استفاده کنیم

به گزارش اختصاصی رصد روز ، زیان انباشته شرکت خودروسازی ایران خودرو در آخرین وضعیت صورتهای مالی بیش از ۲۳۹ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال است که نسبت به پایان سال ۹۸ حکایت از رشد ۶۶ درصدی دارد. باید پذیرفت یکی از اصلی ترین علتهای زیان در کاخانجات صنعتی به موضوع دانش و تخصص مدیران مربوط می شود. متأسفانه تعداد مدیران یقه سفید و سفارشی در صنعت خودروسازی کم نیست مسئله ای که بدون شک تبعات منفی زیادی برای لوکوموتیو اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

 

در میان چنین انتصاب و انتخابهایی تنها یک سؤال مطرح می شود و آن اینکه مگر در کشور قحط الرجال است و یا مدیر متخصص کمیاب شده که اصرار داریم به هر دلیلی از برخی چهره ها استفاده کنیم که اولا حضورشان در جمع مدیران ارشد بدون مدرک تحصیلی مرتبط نادیده گرفتن تخصص در کشور  و تضعیف فضای آموزشی کشور و در نهایت ایجاد حس سرخوردگی به جوانانی است که امروز به امید رسیدن به مناصب بالا و خدمت به کشور در در دانشگاه ها مشغول به تحصیل می باشند.

 

بیش از ۵ دهه از فعالیت شرکت خودروسازی ایران خودرو در کشور می گذرد شرکتی در چندسال گذشته حرف و حدیث در موردش کم نبوده از دستگیری مدیرعامل در محل کار تا زیان انباشته و کیفیت برخی از قطعات و هربار با برخی از تحولات این وعده داده می شود که مشکلات موجود مرتفع خواهد شد اما در عمل با اجرای برخی از سیاستها تردیدهای زیادی بین حرف و عمل مدیران این گروه خودروسازی مشاهده می شود.

 

به عنوان مثال کیوان خسروی سخنگوی شورای امنیت ملی تا همین چند وقت قبل عضو هیئت مدیره ایساکو از شرکتهای زیر مجموعه ایران خود بود که معلوم نیست رزومه او تا قبل از آمدن به ایساکو در صنعت و خصوصاً صنعت خودسازی چه بود. در جدیدترین اتفاق این گروه خودروسازی هم شاهد حضور محمدرضا فیض بخش در هیئت مدیره این شرکت هستیم که دارای مدرک دکترای روابط بین الملل است و با این مدرک بی ارتباط با مدیریت کلان صنعت خودرو ریاست هیئت مدیره ایران خودرو را در اختیار دارد.

 

 

 

موضوع زمانی جالب تر می شود که می بینیم محمدرضا فیض بخش با همین مدرک ریاست کمیته حسابرسی این شرکت صنعتی را نیز در اختیار دارد. بهتر نیست حالا که صندلی مدیریت ارتباطات ایران خودرو خالیست فیض بخش این مسئولیت را که کاملا مرتبط با مدرک تحصیلی اوست بر عهده بگیرد؟

 

 

 

آیا برای همه افراد جامعه این شرایط فراهم خواهد شد که بدون مدرک تحصیلی در مهمترین رده های مدیریتی در صنعت مشغول به کار شوند؟ امیدواریم که شخصا خود آقای فیض بخش به عنوان یک شهروند جدا از هر مسئله ای به ارزیابی این موضوع بپردازند زیرا حق الناس تنها مربوط به مسائل مالی نمی شود و بودن ایشان در یک جایگاه تخصصی بدون مدرک تخصصی نیز تضییع حق الناس و جفا در حق جوانانی است که می توانستند که با دارا بودن جمیع شرایط به آن برسند.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

کاهش آمار تولید و فروش ایران خودرو در مهرماه

با زیان انباشته ایران خودرو می شود ۵۹ هزار و ۷۵۰ شغل ایجاد کرد

بدهی های ایران خودرو دیزل ۵۲.۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر از دارائیهایش

عملکرد ضعیف ایران خودرو ریشه در ساختار مدیریتی دارد؟

مدیران چندشغله ایران خودرو تردیدهای پیش رو

 

 

 

مطالب مرتبط

5 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

کارشناس خودرو

پاسخ دادن

۱۷ آذر ۱۳۹۹


ارتباط سابقه کار و مدرک آقای باقری ارشد (باقری خوانی ) با مدیریت عامل تعاونی خاص چیست ؟ ایشان با نظر سازمان های نظارتی از حوزه مدیر عامل برکنار شد ، کارگران ایران خودرو نسبت به این موضوع بسیار نگران هستند ، آقای مقیمی عنوان نمودند که خدماتشان در طول عمر ایران خودرو بی سابقه است ، ایشان درست گفته اند ، خرابکاری هایشان بی سابقه است ، از زمان حضور ایشان ۵ مدیر ارتباطات تعویض شده و در حال حاضر ارتباطات مدیر ندارد ......

سعید

پاسخ دادن

۱۷ آذر ۱۳۹۹


ایشان آقای مهندس زالی را مجبور به استعفا و فردی با مدرک it را جایگزین کردند فرد جدید دو هفته پس از جلوس در کرسی مدیریت عنوان فرمودند ایران خودرو دیزل رکورد تولید را شکسته اند ، سایسته سالاری به سبک مقیمی !!!!!!!!

کارگر ایران خودرو

پاسخ دادن

۱۷ آذر ۱۳۹۹


پیشنهاد می شود وزیر صنایع هرچه زودتر فکری به حال خودرو سازی ها مخصوصا ایران خودرو انجام دهد ، افتتاح طرح های نیمه تمام ، تبلیغات پرهزینه و بدون پشتوانه ، اعطای سمت به افراد غیر متخصص و امنیتی ، قبیله گرایی ، ارزان فروشی اموال و سهام به بهانه تجدید ارزیابی و چابک سازی ، حذف نیروهای متخصص و از همه مهمتر افزایش سرسام آور بدهی ها در یک سال اخیر همراه با گران کردن بیش از صد درصدی خودرو دستاورد مدیر جوان ایران خودرو می باشد. آقای وزیر عدم توجه به وضعیت شرکت های خودرو ساز مصداق بارز حق الناس است.

اشکان

پاسخ دادن

۱۷ آذر ۱۳۹۹


لطفاً در مورد مدرک تحصیلی و تخصص آقای جلینی مدیر عامل جدید آپکو هم بنویسید ایشان بجز باجناق آقای صالحی نیا رییس ایدرو تخصص دیگری هم دارند،؟؟؟؟؟ ، آقای مقیمی هم برای خوش خدمتی ایشان را منصوب کرده است ، یک فرد دارای تخصص روابط بین الملل رییس هیئت مدیره ایران خودرو و مدیر ارتباطات سابق سایپا مدیر عامل شرکت آپکو و دیگر سمت ها هم در دست امنیتی ها ,,!!!!!!!!!

ایمان

پاسخ دادن

۰۹ دی ۱۳۹۹


چرا فقط به انتصابات ایران خودرو حساس هستید ؟؟؟؟؟؟ جز این است که مدیریت ایران خودرو به امثال شما باج نمی دهد.؟؟؟؟