اصولگرایان و اصلاح‌طلبان خواهان ریاست جمهوری ترامپ هستند یا بایدن؟

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا می گوید: اصلاح طلبان خواهان روی کار آمدن جو بایدن هستند چرا که او مدعی بازگشت به برجام می‌باشد. برگ برنده اصلاح طلبان در طی این ۸ سال گذشته برجام بوده و پس از پاره شدن برجام توسط دونالد ترامپ،  جریان اصلاحا...

به گزارش رصد روز ، ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه ریاست جمهوری بایدن یا ترامپ، کدام به نفع جمهوری اسلامی است، گفت: ریاست جمهوری ترامپ یا بایدن در دراز مدت تفاوتی با یکدیگر ندارد یا میزان تفاوت آنان بسیار کم است. این امکان وجود دارد که در صورت روی کار آمدن بایدن، یک شوک روانی در اقتصاد ایران ایجاد شود و یا با روی کار آمدن ترامپ، این شوک روانی از بین برود. بنابراین ریاست جمهوری هر یک از این ۲ نفر، تفاوت قابل توجهی ندارد.

اصلاح طلبان خواهان ریاست جمهوری جو بایدن هستند

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که روی کار آمدن هرکدام از دو نامزد انتخابات آمریکا به نفع کدام جریان سیاسی داخلی(اصولگرا و اصلاح طلب) است، بیان کرد: اصلاح طلبان خواهان روی کار آمدن جو بایدن هستند چرا که او مدعی بازگشت به برجام می باشد. برگ برنده اصلاح طلبان در طی این ۸ سال گذشته برجام بوده و پس از پاره شدن برجام توسط دونالد ترامپ،  جریان اصلاحات دیگر حرفی برای گفتن نداشت.

اصولگرایان نه از آمدن بایدن خوشحالند نه از ریاست جمهوری ترامپ ناراحت

وی ادامه داد: این قضیه در جریان اصولگرایی برعکس است زیرا آنان نه از آمدن بایدن خوشحالی کرده و نه از آمدن ترامپ ابراز ناراحتی کرده اند. همچنین باید یادآور شد، موضع گیری های ترامپ و بایدن، نه تنها ۱۸۰ درجه، بلکه ۱۲۰ درجه هم تفاوتی ندارد و تنها درصد محدودی با هم فرق دارند.

ایمانی همچنین افزود: مسیر کشور، از این مسیر که چه شخصی رئیس‌ جمهور آمریکا باشد، نمی‌گذرد؛ بلکه مسیر آینده کشور ما، باید از مسیر دیگری طی شود.

اگر ترامپ دوباره رئیس جمهور شود احتمالا بر انتخابات ایران تاثیر بگذارد

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تاثیرات انتخابات آمریکا بر تحولات داخلی ایران گفت: ممکن است، اثر گذار باشد. به این معنی که اگر جریان تندروی راست‌گرای افراطی، یعنی ترامپ و تیمش روی کار بیایند، احتمالا بر انتخابات ایران تاثیر بگذارد و با روی کار آمدن جریان راست میانه‌رو، مانند بایدن، احتمالا فردی با موضع‌گیری های نرم‌تری روی کار بیاید.

جو بایدن هم به برجام باز نخواهد گشت

وی در مورد بازگشت آمریکا به برجام در صورت پیروزی بایدن نیز این طور پاسخ داد: احتمال بازگشت آمریکا به برجام، حتی در صورت آمدن بایدن نیز وجود نخواهد داشت زیرا رویکرد او با ترامپ در دراز مدت تفاوتی نخواهند داشت. نباید تصور کرد که اگر بایدن بر سر کار بیاید، برجام را کاملا اجرا کرده و سپس در مورد مسائل دیگری مذاکره خواهد کرد.

نه با دموکرات ها می توان پای میز مذاکره نشست نه جمهوری خواهان

ایمانی خاطر نشان کرد: مسائل منطقه و موشک‌ها قابل مذاکره نیست. به این دلیل که برگ برنده قدرت ایران، همین ابزار است و اگر این ابزار نباشد، ایران دلیلی برای آمدن پای میز مذاکره نخواهد داشت. اگر اوضاع آمریکا به همین منوال پیش برود، این که دموکرات ها یا جمهوری خواهان بر سر کار باشند مهم نبوده و نمی توان پای میز مذاکره نشست؛ مگر آنکه بر سر چگونگی بازگشت به برجام صحبت شود.

این فعال سیاسی اصولگرا شرط مذاکره را این طور بیان کرد: در ابتدا باید تکلیف برجام روشن شود، سپس نوبت سایر موارد است. در این صورت هر رئیس‌جمهوری که در آمریکا بر سر کار بیاید و قصد مذاکره با ایران را داشته باشد، قطعا ایران هم مشکلی نخواهد داشت.

 

 

 

 

 

خبرآنلاین

مطالب مرتبط