افتتاح اولین صندوق قرض الحسنه اشتغال کشور با مشارکت بانک تجارت

در آستانه عید سعید غدیر خم و با مشارکت بانک تجارت، صندوق قرض الحسنه توسعه اشتغال برکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسمی با حضور مخبر رییس این ستاد، دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت و حیدری مدیر عامل این صندوق افتتاح شد.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، حیدری مدیر عامل صندوق قرض الحسنه توسعه اشتغال برکت در ابتدای مراسم گزارشی از چگونگی ایجاد این صندوق را ارائه کرد و با قدردانی از همکاری و تعامل مدیر عامل، اعضای هیات مدیره و عامل بانک تجارت برای راه اندازی این صندوق گفت: وجود بسترهای مناسب بانکداری دیجیتال در بانک تجارت سبب شد که همزمان با پیگیری اخذ مجوز صندوق از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، به صورت موازی هماهنگی لازم را با بانک تجارت برای ایجاد بسترهای لازم داشته باشیم تا متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق بتوانند از این طریق و بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعبه مراحل افتتاح حساب، احراز هویت، تخصیص امضای دیجیتال و در نهایت دریافت تسهیلات را به صورت الکترونیک و دیجیتال انجام دهند.

در ادامه دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت به ابعاد گسترده فعالیت این صندوق اشاره کرد و افزود: بانک تجارت افتخار دارد که با برخورداری از ۱۷۰۰ شعبه و باجه در سراسر کشور و با نگاه عمل به مسئولیت های اجتماعی و با امضای تفاهمنامه با صندوق قرض الحسنه توسعه اشتغال برکت، گامی بلند را برای ادای دین به اقشار آسیب پذیر و اعطای تسهیلات در سریع ترین زمان به افراد معرفی شده از سوی صندوق بردارد.

وی افزود: بموجب تفاهمنامه منعقد شده بانک با صندوق آمادگی داریم علاوه بر اعطای تسهیلات خدمات دیگری همچون صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی را برای معرفی شدگان از سوی صندوق به انجام رسانده و خدمات بیمه ای، کارگزاری و تامین سرمایه را نیز از طریق شرکتهای هلدینگ مالی بانک ارائه کنیم.

مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز با اشاره به این که طرح و ایده اجرایی تاسیس صندوق از دو سال پیش در بنیاد برکت شکل گرفت تصریح کرد: قرض الحسنه، نماد بانکداری اسلامی است و امیدواریم با افتتاح صندوق قرض الحسنه توسعه اشتغال برکت، مردم بیش از همیشه طعم دریافت تسهیلات قرض الحسنه را احساس کنند. افتتاح این صندوق در آینده منشاء یک تحول خواهد شد و بزودی برکات آن را در بحث ایجاد اشتغال و حمایت از شرکت های دانش بنیان شاهد خواهیم بود.

وی بخش قابل توجهی از اشتغال ایجاد شده در کشور را از طریق بنگاه های اقتصادی خرد ذکر کرد و افزود: ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در هر سال از طریق این صندوق در برنامه قرار دارد.

در خاتمه این مراسم، تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با صندوق توسعه و اشتغال برکت به امضای دولت آبادی مدیر عامل بانک و حیدری مدیر عامل این صندوق رسید.

بموجب این تفاهمنامه بانک تجارت نسبت به افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان صندوق از طریق بسترهای کاملا دیجیتال اقدام خواهد کرد. پذیرش انواع تعهدات در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی و ارائه انواع خدمات بانکی الکترونیک به معرفی شدگان صندوق، از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط