افزایش ۳۸۲ درصدی درآمد کارمزد معاملات بورس و فرابورس طی ۶ ماه + سند

با بررسیهای صورت گرفته مشخص می شود که درآمد کارمزد معاملات فرابورس که در پایان سال 98 به 1.518 میلیارد ریال رسیده در 6 ماهه نخست سال به بیش از 3.131 میلیارد ریال رسید که یعنی نشان از افزایش 106 درصدی کارمزد معاملات فرابورس دارد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، موضوع کارمزدهایی که از فعالان در بازار بورس کسر می شود اعتراضاتی را به نرخ این کارمزدها وارد آورده به عقیده برخی با توجه به ساختار فعلی سامانه معاملات و هسته مرکزی آن و از دسترس خارج شدن گاه و بیگاه سامانه معاملاتی کارگزاریها این مقدار کارمزد خیلی زیاد به نظر می رسد. ۱.۵ درصد به طور معمول در هر معامله از خریداران دریافت می شود که این موضوع در کنار فراز و نشیب ها و ریسک های فعلی بازار سودش را عاید کارگزاریها و سازمان بورس خواهد کرد. بورس و فرابورس دو سازمانی که با همین نمادها در بازار سرمایه فعالیت می کنند درآمد کارمزد خوبی از معاملات در ۶ ماهه نخست سال داشتند. درآمد کارمزد معاملات بورس و فرابورس نسبت به پایان سال ۹۸ رشد چشمگیری داشته است.

با بررسیهای صورت گرفته مشخص می شود که درآمد کارمزد معاملات فرابورس که در پایان سال ۹۸ به ۱.۵۱۸ میلیارد ریال رسیده در ۶ ماهه نخست سال به بیش از ۳.۱۳۱ میلیارد ریال رسید که یعنی نشان از افزایش ۱۰۶ درصدی کارمزد معاملات فرابورس دارد.

در طرف دیگر ماجرا نیز درآمد کارمزد معاملات بورس که در پایان سال قبل بیشتر از ۲.۹۳۶.۱۰۹.۰۰۰.۰۰۰ نبود در نیمه ابتدایی سال به بیش از ۸.۱۳۲ میلیارد ریال رسیده که نشان از رشد ۲۷۶ درصدی کارمزد معاملات بورس می دهد.

درآمد کارمزد معاملات بورس و فرابورس

درآمد کارمزد معاملات بورس و فرابورس

در همه جای دنیا سازمانهای بورس کارمزد معاملات می گیرند اما باید یک مسئله را روشن کرد که آیا کیفیت ارائه خدمات آنها در چنین سطحی است که می بینیم؟ آیا نگرانی سهامداران و خریداران در دیگر کشورها مانند شرایط فعلی است که به گفته نماینده مردم ایلام قتلگاه سرمایه های مردم شده؟ آیا مدیران بورس و فرابورس هیچ مقاومتی در برابر برخی سیاستها نباید داشته باشند؟ موضوع دریافت کارمزدهای خوب و درآمدهای سرشار از این مسئله یک طرف موضوع است اما صورت مسئله اصلی به کیفیت آنها برمی گردد که با شروع هفته سبب می شود تا بسیاری از مردم که از چندماه قبل تا کنون از اصل سرمایه خود ضرر کرده اند و وعده های مدیران نیز دردی از آنها دوا نکرده همچنان نگران باشند.

بیشتر بخوانید:

بازدهی منفی ۷۰ درصدی سالانه یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی

قیمت‌گذاری دستوری فولاد تکذیب شد

حمایت حقوقی ها جوابگوی بورس نیست

بررسی رفتار سهامداران عمده حقیقی و حقوقی کارخانه تبرک

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار