امیر سرتیپ امیر حاتمی کار در حوزه جهاد خودکفایی جزو لاینفک وظایف ماست

به گزارش رصد روز ، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی که در ساختمان مرکزی راه آهن تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر جهاد و خودکفایی اظهار کرد: امرو...

به گزارش رصد روز ، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی که در ساختمان مرکزی راه آهن تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر جهاد و خودکفایی اظهار کرد: امروز گزینه اصلی روی میز ما در قبال دشمنانی که با نهایت وحشی‌گری و خباثت هر آنچه که می‌توانند جهت تضعیف ملت ایران انجام می‌دهند، فعالیت در حوزه جهاد و خودکفایی است.

وزیر دفاع با اشاره به تحریم های جدید صورت گرفته اظهار کرد: در چند روز گذشته نیز برای چندمین بار در کشور را تحریم کردند و ما در وزارت دفاع این تحریم‌ها را به هیچ هم حساب نکردیم؛ دشمن ما را برای این تحریم نمی کند که چیزی به دست ما نرسد تحریم آنان برای این است که ما نتوانیم صادرات کنیم آنها از صادرات ما می ترسند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی که در ساختمان مرکزی راه آهن تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر جهاد و خودکفایی اظهار کرد: امروز گزینه اصلی روی میز ما در قبال دشمنانی که با نهایت وحشی‌گری و خباثت هر آنچه که می‌توانند جهت تضعیف ملت ایران انجام می‌دهند، فعالیت در حوزه جهاد و خودکفایی است.

وی افزود: ملت ایران این دشمنی ها را فراموش نخواهد کرد و این اقدامات خصمانه در سینه های ما به جای خواهد ماند؛ چراکه وحشیانه تروریسم اقتصادی را در این برهه از زمان بر ملت ما تحریم کردند.

وزیر دفاع گفت: امروز ملت ایران در شرایطی تحریم‌ها را تحمل می‌کند که بسیاری از ملت ها به راحتی به دارو، علم و فناوری و منابع دسترسی دارند و دشمنان در چنین وضعیتی نهایت تلاش خود را کردند تا ملت ما را از ابتدایی ترین حقوق طبیعی محروم کنند.

امیر حاتمی تصریح کرد: دشمنان بدانند که اینگونه آنها بدانند اگر این کارها را می‌کنند تا ملت ایران تسلیم شود، قطعا به جایی نخواهند رسید؛ چراکه ما نسبت به تاریخ کشور و جهان آگاه هستیم و می‌دانیم که حتی کوتاه آمدن در برابر چنین موجودات وحشی و خبیثی چیزی جز ذلت و پایمال شدن در بر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نقطه ما در قبال جنگ اقتصادی که دشمن به راه انداخته است جهادی کار می کنیم و به عنوان بخش دفاعی اطمینان را می دهیم. وزیر دفاع خاطر نشان کرد: ما در قبال جنگ اقتصادی که دشمنان علیه کشور ما به راه انداخته اند، جهادی عمل می‌کنیم و به عنوان بخش دفاعی این اطمینان را می دهیم که همواره در کنار صنعت ریلی کشور خواهیم بود و شما نیز در این مسیر ۴۰ ساله ای که تاکنون طی کرده اید قطعاً به افق های روشنی دست خواهید یافت و با تلاش خود و کسب موفقیت های روز افزون بر دهان دشمنان خبیث خواهید زد.

امیر حاتمی افزود: ما نه برای منفعت بلکه برای مشارکت در این کار جهادی، با کوله باری از تجربه و داشته های مان در کنار صنعت ریلی هستیم و از صنعتگران این حوزه در این نبرد اقتصادی و صنعتی حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان در ۴۰ سال گذشته می‌خواستند با ایجاد جنگ کشور ما را در محرومیت و محدودیت قرار دهند در صورتی که ملت ما این جنگ را به یک فرصت و یک جهاد و یک دفاع مقدس تبدیل کرد.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به تحریم های جدید صورت گرفته اظهار کرد: در چند روز گذشته نیز برای چندمین بار در کشور را تحریم کردند و ما در وزارت دفاع این تحریم‌ها را به هیچ هم حساب نکردیم؛ دشمن ما را برای این تحریم نمی کند که چیزی به دست ما نرسد تحریم آنان برای این است که ما نتوانیم صادرات کنیم آنها از صادرات ما می ترسند.

وی در پایان گفت: امروز وزارت دفاع با تمام ظرفیت ها در خدمت صنعت ریلی است و این صنعت را در این مسیر مهم یاری می کند.

امیر حاتمی وزیر دفاع در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار، آزادگان، جانبازان و بازنشتگان وزارت دفاع که همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرک امام خمینی( ره) برگزار شد؛ با حضور در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع باگرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸سال دفاع مقدس و تجلیل از جانفشانی های رادمردان پیشکسوت دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی در کنار خسارت های فراوان و مخاطراتی که برای کشور مان داشت؛ دستاوردهای ارزشمندی نیز برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

وی در این مراسم که بصورت ارتباط تصویری پخش می شد با بیان اینکه دفاع مقدس ملت ایران بر خلاف سایر نبردهای ایران در ادوار گذشته، عزت، افتخار و غرور را برای میهن اسلامی به همراه آورد گفت: وضعیت امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی و بخصوص حوزه دفاعی به گونه ای است که علی رغم تهدیدهای ظالمانه نظام سلطه، ایران اسلامی می تواند هر تهدیدی را در نقطه ی شروع آن حتی خارج از مرزهای خود کشف و خنثی نماید.

وزیر دفاع با بیان اینکه مصداق عینی اقتدار ایران در آوردگاه ها و برهه های مختلف، برای همگان آشکار و نمایان شده است تصریح کرد: زمانی که دشمن یک سرزمین بزرگ را با ایجاد گروه های تروریستی به اشغال خود در آورد، ایران اسلامی با نقش آفرینی خود و با الهام و تأسی از دفاع مقدس توانست به کمک نیروهای مسلح و مردم سوریه و عراق بر دشمنان و تروریسم ساختگی فائق آید.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به رشادت های سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم جهانی گفت: هدف دشمن از ترور شهید سلیمانی جلوگیری از تحقیر بیشتر آمریکا نزد اذناب منطقه ای خود بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه یاد سردار دلها همواره در دل آزادی خواهان جهان زنده خواهد ماند افزود: حق تعقیب قاتلین شهید سلیمانی به قوت خود باقیست و این لرزه همواره بر تن جنایتکاران خواهد ماند.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: مقاومت  تا بیرون راندن دشمن از غرب آسیا و پاک کردن منطقه از لوث وجود شیطان بزرگ ادامه خواهد یافت و این مسیر با الهام گیری از راه شهدای دفاع مقدس و راه امام حسین(ع) و یارانش با قدرت به پیش خواهد رفت.

وی با بیان شکست آمریکا در عرصه سیاسی گفت: این از برکت دقاع مقدس و نتیجه ایستادگی و مقاومت ملت ایران است که جامعه جهانی و شورای امنیتی که همواره گوش به فرمان آمریکا بوده است حرف و خواسته او نمی پذیرند و در واقع با این اقدام، غیر قانونی بودن، غیر حقوقی و غیر انسانی بودن اقدامات و رفتارهای امریکا را نشان می دهند.

وزیر دفاع با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت ملت ایران و خون هایی که در راه آزادی و استقلال جمهوری بر زمین جاری شد، ایران را تبدیل به یک قدرت تاثیرگذار در عرصه جهانی کرد افزود: علاوه بر حوزه دفاعی و سیاسی، جمهوری اسلامی در عرصه طراحی، ساخت و تولید نیز دستاوردهای ارزشمندی را علی رغم تمامی محدودیت ها و تحریم های یکجانبه به دست آورده است.

وی تولید صدها محصول راهبردی در حوزه های رزم زمینی، دریایی، هوایی، هوا فضا، الکترونکی ، سایبری و …  توسط متخصصین وزارت دفاع را نمونه ای از هزاران پیشرفت دفاعی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ما در عرصه تولیدات نظامی و غیر نظامی با تکیه بر همت و تلاش جوانان مؤمن، متعهد و متخصص خود خواستیم و توانستیم به پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه تولید محصولات راهبردی دست یابیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دشمن با جنایت های اقتصادی و تحریم های یکسویه در صدد تضعیف مقاومت ملت ایران است گفت: قطعاً در پس این فشارها و تحمل محدودیت ها، گشایش در حوزه اقتصادی نیز رقم خواهد خورد و همانگونه که جنگ تحمیلی ضرورت یک دفاع همه جانبه را برای کشور ایجاب کرد در عرصه اقتصادی نیز می شود با تدبیر و وحدت ملی به شکوفایی و رونق اقتصادی رسید.

وزیر دفاع با بیان اینکه ارتباط و مراوده با کشورهای دنیا در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و … حق مسلم ملت ایران است افزود: در کنار اینکه حق خود را نادیده نخواهیم گرفت باید تلاش مضاعف خود را برای تبدیل محدودیت ها به فرصت و کاهش آسیب پذیری ملی به کار بندیم.

وی با اشاره به رونمایی موشک های برد بلند” شهید حاج قاسم” و ” شهید ابومهدی” در هفته دولت گفت: وزارت دفاع با رونمایی و افتتاح دستاوردهای ارزشمند بازدارنده خود در عرصه های هوا و زمین،  چشم طمع دشمنان از این مرز و بوم را دور نگه داشته است و امروز مسئولان می توانند در بستر امنیت،  سایر مولفه های رشد و پیشرفت را توسعه دهند و این مهم تنها با نگاه به سکوی پرشی است که جوانان مؤمن، دانشمند، نخبه و متخصص این مرز و بوم بر روی آن ایستاده اند.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه ایثار، آزادگان، جانبازان و بازنشتگان نیروهای مسلح با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز سه شنبه در تهران افزود: پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در مجموع ۳۱  محصول نظامی در ایران  تولید می‌شد اما هم اکنون  ۷۷۰ محصول توسط متخصصان داهلی در ایران تولید می شود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنین با یادآوری حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی “عین الاسد” آمریکا در عراق و شکستن هیبت و غرور آمریکایی‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران با این سیلی سخت، توان موشکی خود را در پاسخ سریع و مقتدرانه به آمریکایی‌ها اثبات کرد.
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه/۱۳جدی به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس شهید بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و ۸ نفر دیگر در حمله هوایی تروریست‌های آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به شهادت رسید.

امیرسرتیپ امیرحاتمی در واکنش به تلاش‌های دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: دولتمردان آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تلاش می‌کنند اما موفق نخواهند شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ما از ابتدای انقلاب در شرایط تحریم کار کردیم و تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روی پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نداشته است.

امیرحاتمی تاکید کرد: با توجه به اینکه درخواست دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی زیاده خواهانه و مغرضانه است،کشورهای دنیا در مقابل این درخواست کوتاه نمی‌آیند و با آمریکا همراهی نخواهند کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در چنین شرایطی دولتمردان آمریکا موفق به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت نخواهد شد.

 امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا به ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اختصاص همه امکانات درمانی نیروهای مسلح به بیماران مبتلا به کرونا، گفت: همان گونه که وزارت دفاع از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا با تولید کیت تشخیص کرونا و تشکیل قرارگاه پدافند زیستی با بسیج همه امکانات، خطوط تولید، بهره گیری از فناوری ها و دانش بومی و پای کار آوردن زیرساخت های صنعت دفاعی، در اقدامی جهادی به تولید به هنگام انواع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دوربین های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری و ده ها محصول موردنیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی در جهت مقابله با بیماری کووید-۱۹ پرداخت.
وی در همین زمینه افزود: وزارت دفاع امروز نیز با افزایش ظرفیت تولید اقلام و تجهیزات موردنیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح و ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان و مراکز درمانی وزارت دفاع از هیچ تلاش و کوششی در جهت کمک حداکثری به شبکه درمانی کشور فروگذار نخواهد کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط