“انتخاب” نشان پیشتاز اقتصاد ایران را از معاون اول رییس جمهور دریافت کرد

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی و از میان ۲۰۰ شرکت منتخب بخش خصوصی در ردیف ۱۰ شرکت پیشتاز اقتصاد ایران قرار گرفت.   به گزارش رصد روز، به نقل از مرکز ارتباطات رسانه‌‌ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، نشان “پیشتا...

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی و از میان ۲۰۰ شرکت منتخب بخش خصوصی در ردیف ۱۰ شرکت پیشتاز اقتصاد ایران قرار گرفت.  

به گزارش رصد روز، به نقل از مرکز ارتباطات رسانه‌‌ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، نشان “پیشتاز اقتصاد ایران” از سوی معاون اول رییس جمهور و وزیر امور اقتصاد و دارایی، در آیین “رسم درستکاری” به ۱۰ شرکت برتر اقتصاد ایران، اعطا شد. در این آیین همچنین از پیشتازان اقتصاد ایران تجلیل و از سامانه تشخیص و تشویق فعالان اقتصادی قانونمند و خوش حساب با نام سامانه “تراز” رونمایی شد.

دکتر محمدحسین فهیمی مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تندیس و لوح تقدیر پیشتاز اقتصاد ایران را در این مراسم از دست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دریافت کرد.

در متن این لوح که به امضای احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی رسیده، آمده است:

“کسب رتبه برتر جنابعالی به عنوان یکی از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران در سامانه تراز وزارت امور اقتصاد و دارایی که با هدف ایجاد بستری شفاف برای تعامل و تقسیم بندی وظایف روشن دولت و بخش خصوصی راه اندازی شده است، نشان از درستکاری، شایستگی و تلاش های خستگی ناپذیر شما و همکاران محترمتان است. ضمن عرض تبریک برای کسب این موفقیت ارزنده امید است تا دیگر فعالان اقتصادی نیز تلاش کنند به این تراز از شفافیت و قانون مداری برسند و از مشوق های وزارت امور اقتصاد و دارایی بهره مند شوند و در فضایی شفاف در این سامانه خود را با بنگاه های برتر تراز کنند و در جمع راهبران اقتصادی کشور قرار گیرند”.

در این مراسم علاوه بر معاون اول رییس جمهور و وزیر اقتصاد، رییس سازمان امور مالیاتی و رییس کل گمرک ایران و جمع کثیری از مقامات و مسئولین، صاحبان صنایع و مدیران بخش خصوصی حضور داشتند.

علاوه بر انتخاب الکترونیک، ایرانسل، فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس و …، از دیگر شرکت هایی بودند که در زمره ۱۰ شرکت پیشتاز اقتصادی قرار گرفته و بر اساس ارزیابی های تخصصی انجام شده در مجموعه وزارت اقتصاد، به عنوان شرکت های پیشتاز اقتصاد ایران شناخته شدند.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران گفت: حلقه مفقوده توسعه اقتصادی، عدم تعامل مناسب میان دولت و بخش خصوصی است. بزرگترین مشکل اقتصاد کشور تحریم ها و کمبود منابع مالی نیست بلکه مشکل اساسی پیشِ روی اقتصاد کشور این است که نتوانسته ایم بخش خصوصی را آن طور که باید تقویت کرده و به میدان بیاوریم.

همچنین وزیر امور اقتصاد و دارایی در این مراسم اعلام کرد: برای شناسایی فعالان پیشتاز اقتصاد ایران ۵۰ میلیون قلم اطلاعاتی ۵۰۰ هزار شرکت به کمک وزارت صنعت در سامانه تراز بررسی شد.

احسان خاندوزی ادامه داد: هرچقدر تولیدکننده قانونمندتر باشد باید بیشتر قدر دانست.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: تولید کنندگان و صادرکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند. مسئولان باید وقت ویژه‌ای را برای آنها در نظر بگیرند و بالاترین مقام دستگاه‌های کشور باید وقت خود را برای حل مشکل آنها بگذارند. امیدوار هستیم دایره مسیرهای سبزی که پیش روی فعالان اقتصادی وجود دارد را بیشتر کنیم.

ملکی دبیر این آیین نیز گفت: سامانه «تراز» طرحی است که برای حمایت و تشویق از شرکت های خوش حساب و خوشنام بخش خصوصی تعریف شده است.

مشاور وزیر اقتصاد همچنین عنوان کرد: شعار این آیین «رسم درستکاری» است، از این جهت که در بررسی عملکرد شرکت های منتخب این همایش کارنامه ای مثبت از نظر اقتصادی و عملیاتی دیده شده که سبب انتخاب آنها به عنوان خوشنام و خوش حساب شده است.

ملکی همچنین تأکید کرد: شرکت های منتخب در این همایش همه از بخش خصوصی انتخاب شده اند و محور آن تقدیر ویژه از شرکت های صرفا خصوصی است که بدون ارتباط و یا کمک دولت عملکرد مناسب داشته اند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

مطالب مرتبط