اکوایران: بر اساس آمارهای گمرک ایران، بیشترین حجم و ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در ۶ ماهه ابتدایی امسال به کشور چین بوده است. به گزارش رصد روز، آمارهای گمرگ ایران از میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری به روز شد. بر اساس این آمار بیشترین ارزش و حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور در نیمه نخست امسال به ترتیب مربوط به کشورهای چین، عراق و امارات متحده بوده است.

میزان صادرات نفت کشور به بیش از ۲۴ میلیارد دلار رسید

آخرین آمار منتشر شده از میزان صادرات کشور در ۶ ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد میزان صادرات کالاهای غیرنفتی کشور به ۲۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار رسیده است.

طبق آمارها بیشترین ارزش صادرات در این ۶ ماه به کشورهای چین، عراق و امارات متحده عربی اختصاص داشته است. برای مثال صادرات به کشور چین در این مدت با بیش از ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بیشترین تبادل صادراتی کشور بوده است. در رتبه‌های بعدی بیشترین میزان صادرات به کشورهای عراق و امارات متحده عربی به ترتیب با ۴.۵ و ۳ میلیارد دلار صورت گرفته است.

photo_2023-10-06_13-11-02

صادرات ۲۲ میلیون تنی ایران به چین در نیمه نخست امسال

بر اساس این آمارها حجم صادرات کشور در نیمه نخست امسال به ۶۷.۷ میلیون تن رسیده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که بیشترین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی با کشور چین بوده است. ایران در این مدت نزدیک به ۲۲ میلیون تن صادرات به این کشور داشته است. در جایگاه‌های بعدی بیشترین صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به کشور عراق با ۱۳.۲ میلیون تن و کشور امارات متحده عربی با ۶.۸ میلیون تن اختصاص یافته است.

طبق آمار گمرک، صادرات ایران به کشورهای دیگر در ۶ ماهه ابتدایی سال نزدیک به ۵ میلیون تن و یا کمتر بوده است.

photo_2023-10-06_13-10-56