بخش خدمات رکوددار تعداد شاغلین شد

مطابق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران سهم ۵۰.۴ درصدی از اشتغال کشور برای بخش خدمات است که حدود ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۸۱نفردر آن مشغول به کار هستند. به گزارش رصد روز، مطابق آمارارائه شده از سوی مرکز آمار ایران جمعیت شاغلین ۱۵ساله و ...

مطابق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران سهم ۵۰.۴ درصدی از اشتغال کشور برای بخش خدمات است که حدود ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۸۱نفردر آن مشغول به کار هستند.

به گزارش رصد روز، مطابق آمارارائه شده از سوی مرکز آمار ایران جمعیت شاغلین ۱۵ساله و بیشتر در این فصل ۲۳میلیون و ۷۷۹ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۷۴ هزار نفر افزایش داشته است.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در تابستان۱۴۰۱، بخش خدمات با ۵۰.۴رصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۳.۸ درصد و کشاورزی با۱۵.۸ درصد قرار دارند.

طبق گزارش‌های آماری ارائه شده در کشور حدود ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۸۱نفر در بخش خدمات مشغول به کار هستند که از این تعداد ۹ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۲۴ نفر از مردان و ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۵۷ نفر از زنان خدمات ارائه می‌کنند.

براین‌اساس، ۴۴۰هزار و ۹۶۵ نیروی جدید مرد و  ۱۰۵هزار و ۷۴۰ نفر نیروی جدید زن در بخش خدمات مشغول به کار شدند.

تعداد شاغلان در بخش صنعت ۸ میلیون و ۲۹هزار و ۳۱۳نفر و تعداد شاغلین  در بخش کشاورزی ۳ میلیون و ۷۶۳هزار و ۴۴۹نفر ثبت شده است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار