بروز بودن تعهدات موجب جلب اعتماد مشتریان سایپا می شود

يك فعال حوزه قطعه سازي ضمن تحسین صفر شدن تعهدات معوق سايپا، اين موضوع را موجب جلب اعتماد هرچه بيشتر مشتريان اين گروه خودروسازي دانست.

به گزارش رصد روز، محمدرضا نجفی منش اظهار داشت: در شرایط حاکم بر وضعیت اقتصادی کشور، نخبه ترین افراد جهان در حوزه های اقتصادی هم به ایران بیایند، نمی توانند همانند فعالان اقتصادی و تولیدی کشور به کسب و کار و تولید بپردازند. چرا که قیمت تولید و هزینه های سربار در کشور موجب آن می شود که تولید بسیاری از کالاها مقرون به صرفه نباشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودروی کشور نیز یکی از صنایع مهم و ارزشمند کشور است که دچار مشکلات عدیده ای در بسیاری موارد شده است افزود: در صورت عدم توجه به مشکلات این صنعت، آینده نامعلومی برای آن وجود خواهد داشت به طوری که این مشکلات موجب شد که خوردوسازان طی سال گذشته دچار تعهدات معوق فراوانی شوند. هرچند که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته امروز بر آن فائق آمدند.

نجفی منش ادامه داد: دو مشکل اساسی صنعت خودرو در حال حاضر قیمت گذاری دستوری خودرو و دخالت در مدیریت این شرکت هاست که متاسفانه تمامی مسائل این شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده است و اگر این ۲ مشکل اساسی و ریشه ای حل شود، نه تنها کمبودی نخواهیم داشت بلکه با قدرت بیشتری می توانیم به جلو حرکت کنیم.

نجفی منش با اشاره به لزوم جلب اعتماد مشتریان گفت: این در حالی است که ما در شرایط سخت تحریمی می بایست به جلب هرچه بیشتر اعتماد مصرف کنندگان روی بیاوریم و همین عامل موجب خواهد شد که بر مشکلات متعدد فائق آییم.

این فعال قطعه ساز تصریح کرد: همان طور که می دانیم تعهدات معوق گروه خودروسازی سایپا طی مدت گذشته به صفر رسیده است که این خود اقدام مهمی است و باید این نوع هماهنگی بین اجزاء تولید خودرو را تقویت بخشیم.

نجفی منش تاکید کرد: طی مدت گذشته، شرکت های تولید کننده قطعات خودرو کشور با وجود همه تنگناهای اقتصادی و با وجود داشتن بدهی های متعدد از خودروسازان، دوشادوش آن ها به تولید ادامه دادند تا از خاموش شدن چراغ تولید خودرو در کشور جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: این زنجیره ارزشمند به هم پیوسته در صورت همپوشانی و حمایت تمامی اجزا می تواند به پیشرفت های مهمی دست پیدا کند تا موجب سرافرازی کشور عزیزمان شود و از سوی دیگر نیز باعث خرسندی و بهره مندی مشتریان از آن شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است که با تصمیم گیری های بزرگ و کارشناسانه بتوان به روزهای اوج صنعت خودرو و قطعه سازی کشور بازگشت و شاهد موفقیت های روزافزون تولیدکنندگان خودرو و انبساط خاطر مشتریان شویم.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار