بیمه معلم یا بیمه شخص ثالث؟ + سند

قضیه زمانی درباره بیمه معلم و پرتفوی بیمه ای آن جالب توجه تر می شود که می بینیم در پایان 9 ماهه سال جاری این شرکت بیمه ای در مجموع 21.667 میلیارد ریال حق بیمه صادره داشته که بیمه نامه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در مجموع 36 درصد آن را تشکی...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، رشته های بیمه در کشور آنطور که باید مورد توجه قرار نمی گیرند و متأسفانه در پرتفوی بسیاری از شرکتهای بیمه ای تمرکز بیش از حدی روی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو می شود و در سایر رشته ها پوشش لازم دیده نمی شود. این در حالیست که کشور در بخش های زیادی مانند مسئولیت ، مهندسی ، کشتی ، نفت و انرژی ، هواپیما و باربری نیاز به حضور پر رنگ بیمه ها دارد خصوصاً در شرایط تحریم این مسئله بیشتر احساس می شود اما آنچه که از واقعیت موجود در شرکت های بیمه ای بر می آید فاصله زیادی با آنچه که مطلوب است دارد.

 

به عنوان مثال شرکت بیمه معلم  که در ۱۷ بخش اقدام به صدور بیمه نامه می کند در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۷ هزار و ۷۶۲ میلیارد ریال از حق بیمه صادره خود را در سبد بیمه نامه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو می بیند. این در حالیست که این حجم از تمرکز در دیگر بخشهای بیمه ای دیده نمی شود.

 

قضیه زمانی درباره بیمه معلم و پرتفوی بیمه ای آن جالب توجه تر می شود که می بینیم در پایان ۹ ماهه سال جاری این شرکت بیمه ای در مجموع ۲۱.۶۶۷ میلیارد ریال حق بیمه صادره داشته که بیمه نامه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو در مجموع ۳۶ درصد آن را تشکیل می دهند.

 

 

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در اردیبهشت ماه بیان کرد از بیمه مرکزی درخواست کرده اند تا در قالب یک تفاهم بین سازمانی در هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث ، برگه معاینه فنی خودروها بررسی شده و برای خودروهای فاقد برگه معاینه فنی بیمه نامه شخص ثالث صادر نکنند.

 

مقدم گفت: در حال حاضر اسباب این همکاری سازمانی فراهم است اما متاسفانه به هر دلیلی شرکت های بیمه ای این درخواست را نپذیرفتند.

این مقام مسئول افزود که توجیه شرکتهای بیمه ای این است که خودروهایی که دارای معاینه فنی نیستند به دنبال بیمه هم نیم آیند اما این یک توجیه است و باید از آنها پرسید که چرا تمایل دارند خودروهایی که دارای ریسک تصادف بالا هستند را بیمه کنند؟

 

تمرکز بیش از حد بر موضوع بیمه نامه شخص ثالث و بیمه بدنه در بیمه معلم هم می تواند محلی برای بحث و ابهام باشد و باید دید که تمرکز بالا بر این بیمه نامه ها چیست؟

 

 

 

بیشتر بخوانید:

ابهام پشت ابهام درباره مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بیمه حافظ + اسناد

سود و زیان خالص شرکتهای بیمه ای زیر ذره بین / میهن قعر نشین و کوثر صدرنشین

چالش شفافیت و کیفیت اعضای هیئت مدیره بیمه ایران + سند

بیمه رازی و معمای هفته بد و پرابهام در بازار سرمایه / بازیگران حقوقی به هدف خود می رسند؟

بیمه ما یا بیمه آنها؟ + اسناد

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار