تثبیت جایگاه دهم ایران با رشد ۱۵ درصدی تولید در گروه فولاد مبارکه

محمد یاسر طیب نیا مدیر عامل گروه فولاد مبارکه: در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ گروه فولاد مبارکه با تولید ۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تن فولاد خام رشد ۱۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و در خردادماه نیز با تولید ۸۶۶ هزار تن، افزایش ۱۵ درصدی را محقق ن...

به گزارش رصد روز، محمد یاسر طیب نیا مدیر عامل گروه فولاد مبارکه: در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ گروه فولاد مبارکه با تولید ۲ میلیون و ۹۹۱ هزار تن فولاد خام رشد ۱۱.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و در خردادماه نیز با تولید ۸۶۶ هزار تن، افزایش ۱۵ درصدی را محقق نمودند.
در خردادماه سال جاری در تولید آهن اسفنجی با تولید یک‌میلیون و ۴ هزار تن رشد ۹.۹ درصدی و در حوزه کلاف گرم نیز با تولید ۵۹۳ هزار تن رشد ۳۱ درصدی را به ثبت رساندند.
متأسفانه همه‌ساله فولاد مبارکه در فصل تابستان و زمستان با محدودیت مصرف برق و گاز مواجه می‌شود این امر باعث افت تولید در همه خطوط می‌شود لذا انجام توقفات سالانه خطوط در زمان محدودیت انرژی برنامه‌ریزی می گردد.
بنابر گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در ماه ژوئن ۲.۲۲(خرداد ۱۴۰۱) نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۰.۸ درصدی مواجه بوده است. در حالی که گروه فولاد مبارکه توانست با ثبت موفقیت‌های سه‌ماهه نخست، موجبات تثبیت جایگاه دهمی فولاد ایران در رتبه‌بندی جهانی فولاد را فراهم نماید.
در ۶ ماه نخست سال میلادی همه ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به‌جز هند در این مدت با کاهش تولید مواجه بوده‌اند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط