تحویل لوازم خانگی دو ماه بعد از خرید دروغ است/ تولیدکنندگان عضو انجمن صنایع لوازم خانگی مطابق قانون عمل می کنند

 طی روزهای گذشته اظهار نظر وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تولیدکنندگان لوازم خانگی باعث واکنش انجمن صنایع لوازم خانگی ایران شد.

به گزارش رصد روز،  طی روزهای گذشته اظهار نظر وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تولیدکنندگان لوازم خانگی باعث واکنش انجمن صنایع لوازم خانگی ایران شد.

صنعت لوازم خانگی ایران پس از موج چندم گرانی ها همواره با حاشیه های بیشتری از گذشته همراه بوده و انتقادات در خصوص این صنعت استراتژیک کشور به اوج خود رسیده است. اما عده ای از متخصصین امر در صنعت لوازم خانگی معتقدند که بخشی از نقدها منصفانه و سازنده نیست.

اظهار نظر محمدجواد آذری جهرمی در خصوص صنعت لوازم خانگی

هفته گذشته پستی با عنوان “تولیدکنندگان لوازم خانگی به کلوب خودروسازان پیوستند“در صفحه اینستاگرام منتسب به پنجمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران منتشر شد.

محمدجواد آذری جهرمی

در این پست اینستاگرامی محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم عنوان کرد : در خبرها آمده بود که شرایط به گونه‌ای شده است که مردم برای خرید لوازم خانگی باید پس از پرداخت پول نقد، ۹۰ روز برای دریافت آن منتظر بمانند. به عبارتی دیگر، تولیدکنندگان لوازم خانگی هم به کلوب خودروسازان پیوستند و این دستاورد کوچکی برای آنها نیست. پیش‌بینی‌های آتی: سامانه‌ی ثبت نام و قرعه کشی لوازم خانگی راه‌اندازی خواهد شد، بازار جدید فروش حواله‌ی لوازم خانگی پدیدار خواهد شد، تحقیق و تفحص مجلس از شرکتهای سازنده لوازم خانگی کلید خواهد خورد، سلطان یخچال و اجاق گاز شناسایی و به یکی از سرنوشت‌های مقدر سایر سلطانها دچار خواهد شد و البته مابقی را خود شما می‌توانید حدس برنید. دلیل اصلی این اتفاقات چیزی نیست جز قطع ارتباط تجاری با دنیا و ایجاد انحصار… «و تو چه می‌دانی که انحصار چیست».

واکنش انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به اظهار نظر وزیر سابق ارتباطات

عباس هاشمی

در همین رابطه عباس هاشمی؛ دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در واکنش به سخنان آذری جهرمی؛ وزیر سابق ارتباطات و فناوری دولت دوازدهم در گفتگو با «ال کا ایران» عنوان کرد :  اخیرا به دلیل حساسیت هایی که در صنعت لوازم خانگی ایران به وجود آمده، صحبت هایی مطرح می‌شود که به دور از واقعیت است.

عباس هاشمی ادامه داد : صنعت لوازم خانگی ایران یک حوزه تخصصی بوده و بهتر است هر شخص حقیقی و حقوقی که قصد اظهارنظر در این باره را دارد، کمی تامل کند و با حرف های غیر تخصصی، افکار عمومی را منحرف نسازد.

وی افزود : تولیدکنندگان لوازم خانگی بر اساس مکانیزمی که ماهم به آن معتقد نیستیم نظیر قیمت گذاری دستوری اما در حال حاضر چاره ای جز پذیرش آن نداریم، در حال فعالیت هستند. ستاد تظیم بازار، سازمان حمایت و سایر نهادهای مرتبط با صنعت لوازم خانگی به موضوعات پیرامون این حوزه ورود پیدا کرده و ما جلسات هفتگی با معاون صنایع عمومی وزارت صمت داریم تا مشکلات این حوزه را بررسی و رفع کنیم.

هاشمی گفت : تمامی موضوعات صنعت لوازم خانگی مانند قیمت گذاری، لوازم خانگی قاچاق، کد شناسه، کد رهگیری، سامانه جامع تجارت، سامانه جامع گارانتی و خدمات پس از فروش به صورت هفتگی بررسی می شود. همه این بخش ها به صورت هفتگی رصد شده و گزارشات کامی از آن تهیه می‌شود.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ادامه داد : اینکه گفته می شود مشتری پول را به نماینده رسمی فروش برندها می‌دهد و کالای خریداری شده دو ماه بعد به دست مشتری می‌رسد دروغ است و هیچکدام از نمایندگی های رسمی و برندشاپ های واحدهای تولیدی لوازم خانگی عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران دست به همچین اقدامی نمی‌زنند.

وی افزود : اگر کسی سندی در این باره دارد و می‌داند که یک تولیدکننده لوازم خانگی عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران دست به همچین اقداماتی می‌زند، شفاف اعلام کند. اگر واحدی این کار را انجام می‌دهد، اسم آن واحد تولیدی را در تمامی رسانه ها بیاورید، اما ما میدانیم که اینگونه نیست و این حرف‌ها دروغ است.

عباس هاشمی در پایان گفت : ما به عنوان متولیان صنعت لوازم خانگی از هر نقدی استقبال می کنیم اما نقد باید منصفانه، صادقانه و سازنده باشد. نباید در مسیر التهاب آفرینی در بازار مصرف که اثرات آن بر خانواده های هموطنان در سراسر کشور حادث می شود موجبات آشفتگی در محیط کسب و کار این صنعت را فراهم کنیم و باید از این موضوع پرهیز کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط