تعویق کنکور ۹۹ یک مطالبه جدی است

طبق پروتکل های وزارت بهداشت در ایام کرونا اجتماع بیش از ۱۰ نفر در اماکن سربسته ممنوع است اما کنکور که فراخوان هزار نفر است همچنان به آن اصرار ورزیده می شود تعویق کنکور ۹۹ در این شرایط یک مطالبه جدی و حیاتی است که هیچ مصلحتی را بر نمی تابد...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، برگزاری کنکور ۹۹ یا تعویق کنکور ۹۹ به یکی از چالشهای اساسی جامعه تبدیل شده و ترس آن می‌رود که در این بلاتکلیفی سلامت هزار نفر به خطر بیفتد همین چند وقت پیش بود که رئیس کمیسیون آموزش اعلام کرد طرح فوریتی لغو کنکور ارشد را با شورای عالی سنجش و وزیر علوم تعیین کرده و به تصویب مجلس می‌رسانیم تا امسال کنکور ارشد برگزار نشود. شرایط ویژه خاکم بر کشور و شیوع ویروس کرونا در موج دوم تمام پیش‌بینی‌ها را مبنی بر اینکه در فصل گرما میزان ابتلا به این ویروس کمتر می شود حالا موجی از نگرانی ها را در خصوص برگزاری یکی از مهمترین آزمون های سالانه کشور ایجاد کرده. تاریخ کنکور ۹۹ با این حساب همچنان در هاله ای از ابهام است.

جواد نیک بین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این باره نوشته بود که بین برگزاری کنکور و سلامت داوطلبان مسئله دوم دارای ارجحیت است و امیدواریم که ستاد ملی مبارزه با کرونا تضمین ۱۰۰ درصدی در این باره ارائه دهد.

مجلس و دولت در حال انداختن توپ در زمین یکدیگر هستند و از طرفی شنیده ها حاکی از این است که وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش را مامور کرده تا رضایت مجلس را در خصوص عدم برگزاری کنکور ۹۹ جلب کند اما ظاهراً عده‌ای از نمایندگان مجلس همچنان بر برگزاری کنکور در شرایط امن اصرار دارند.
در صفحات مجازی نیست داوطلبان و یا سرپرستان آنها اعلام می‌کنند که طالبان نیستند تو‌کنکور کلان برگزار نشود بلکه تا رسیدن به شرایط بهتر لغو گردد تعویق کنکور ۹۹ در شرایط فعلی موضوع حداکثری مطالبات این دسته از کاربران است.

احمد نادری یکی دیگر از نمایندگان مجلس در این باره علت این ساعت از تشویش در مردم به خاطر برگزاری کنکور یا تعویق کنکور ۹۹ مسئولانی هستند که از تصمیم گیری درست در این باره عاجز است ما در مجلس پیگیر تصمیمی هستیم که خط قرمز آن فقط سلامتی داوطلبان است و نتیجه به زودی اعلام می‌شود
برگزاری این آزمون و سایر آزمون ها بین ۲ تا ۴ روز و افزایش سالن های برگزاری کنکور یکی دیگر از تمهیداتی بود که درباره آن صحبت شد اما باید پرسید با جمعیت چند هزارنفری که در این ایام که مشخص نیست پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده‌اند یا خیر چه باید کرد.
تجمعات احتمالی این موضوع خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت یکی دیگر از موضوعات برگزاری آزمون در فضای باز بود که طبیعتاً این موضوع نمی‌تواند در مورد مناطق جنوب کشور با توجه به گرمای زیاد هوا اجرایی شود.
طبق پروتکل های وزارت بهداشت در ایام کرونا اجتماع بیش از ۱۰ نفر در اماکن سربسته ممنوع است اما کنکور که فراخوان هزار نفر است همچنان به آن اصرار ورزیده می شود تعویق کنکور ۹۹ در این شرایط یک مطالبه جدی و حیاتی است که هیچ مصلحتی را بر نمی تابد. و باید برای آن چاره اندیشی کرد ایران جزو ۱۱ کشور اول دنیا در ابتلا به ویروس کرونا است که منشا آن متاسفانه همین رفتارها می تواند باشد نگاهی به وضعیت ابتلای نمایندگان مجلس به کرونا به واسطه حضور آنها در اجتماعات از نمونه های دیگر به خوبی نشان می‌دهد برگزاری‌کنکور در این شرایط کار عاقلانه نیست و تنها به این ویروس اجازه تکثیر بیشتری داده خواهد شد. اما با تغییر تاریخ کنکور ۹۹

 

با ما در رصد مهمترین اخبار و تحولات باشید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار