توجه به بهداشت حرفه ای؛ عامل افزایش بازدهی و بهره وری

در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت، سمینار دو روزه آموزشی با عنوان کارگاه آموزشی ارزیابی ریسک بهداشتی از ۱۶ بهمن ماه در محل باشگاه فجر ذوب آهن اصفهان برگزار شد. به گزارش رصد روز،این کارگاه آموزشی با مشارکت مدیریت های بهداشت و محیط زیست، آ...

در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت، سمینار دو روزه آموزشی با عنوان کارگاه آموزشی ارزیابی ریسک بهداشتی از ۱۶ بهمن ماه در محل باشگاه فجر ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش رصد روز،این کارگاه آموزشی با مشارکت مدیریت های بهداشت و محیط زیست، آموزش و توسعه منابع انسانی و روابط عمومی و با حضور جمعی از کارشناسان بهداشت حرفه ای و محیط زیست شرکت و حدود ۵۰ نفر از کارشناس و مسئولان بهداشت حرفه ای ۲۷ شهرستان استان اصفهان برگزار شد.

مدیر بهداشت و محیط زیست شرکت در این سمینار گفت: ذوب آهن اصفهان همواره توجه به شرایط ایمنی و بهداشت حرفه ای کارکنان و خانواده آن ها را مورد توجه قرار داده است.

حمید حسینی افزود: در این زمینه چندین پروژه علمی و طرح های آموزشی و تحقیقاتی مناسبی با همکاری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان در سطح شرکت و در میان خانواده های ذوب آهنی اجرا کردیم و برنامه های دیگری هم طراحی شده است که به زودی اجرا می شود.

 وی گفت: این کارگاه به منظور ارتقاء آگاهی های بهداشت حرفه ای و محیط زیستی کارشناسان بهداشت حرفه ای کارخانه و تمامی کارشناسان بهداشت حرفه ای استان اصفهان برگزار شد.

مهدی جهانگیری، نویسنده چندین کتاب تخصصی در زمینه بهداشت حرفه ای و از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تشریح مباحث تخصصی و جدید مرتبط با ارزیابی جامع ریسک بهداشت حرفه ای و دلایل و نتایج آن در شرایط عادی و اضطراری پرداخت و گفت: در این کارگاه دو روزه مباحث علمی و تجربی جدید، با طرح سوالات و آزمون های لازم و معرفی نرم افزارهای موجود ارایه می گردد تا دانش و آگاهی کارشناسان بهداشت حرفه ای به روز و تقویت شود.

جهانگیری افزود: در این کارگاه آموزشی، آخرین تکنیک های ارزیابی ریسک های بهداشتی ارایه می شود.

وی گفت: بر اساس آمار سازمان کار و بهداشت جهانی بیشترین خسارات انسانی و مرگ و میر نیروهای کار در جهان قبل از این که به ایمنی مرتبط باشد به دلایل بهداشتی مرتبط است. بنابراین توجه به مسایل بهداشت حرفه ای، موجب افزایش بازدهی و بهره وری می شود.

مجید مشایخ مدیر گروه فنی مهندسی بهداشت حرفه ای استان اصفهان گفت: به روز رسانی اطلاعات همکاران بهداشت حرفه ای در سطح استان امری لازم بود و باید از ذوب آهن اصفهان برای میزبانی و همکاری در برگزاری این کارگاه تشکر کنم.

وی افزود: برنامه ها و اقدامات زیر ساختی ذوب آهن اصفهان در زمینه ارتقاء بهداشت حرفه ای، ارزیابی و اندازه گیری ریسک ها و کنترل جنبه های زیست محیطی دقیق و برنامه ریزی شده است و این شرکت در راستای سالم سازی و تندرستی کارکنان و خانواده آن ها گام های بلندی برداشته است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار