تولید تختال فولاد الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم برای نخستین بار در کشور توسط فولاد مبارکه

محمدیاسر طیب‌نیا؛ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه: در روز عید سعید غدیر خم، فرزندان توانمند ایران اسلامی در شرکت فولاد مبارکه موفق شدند تختال با ۱.۸ درصد سیلیسیم را برای نخستین بار در کشور تولید کنند و گام بزرگی در جهت تولید ورق‌های فولاد الکت...

به گزارش رصد روز، محمدیاسر طیب‌نیا؛ مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه: در روز عید سعید غدیر خم، فرزندان توانمند ایران اسلامی در شرکت فولاد مبارکه موفق شدند تختال با ۱.۸ درصد سیلیسیم را برای نخستین بار در کشور تولید کنند و گام بزرگی در جهت تولید ورق‌های فولاد الکتریکی در کشور بردارند.
با توجه به بالا بودن عنصر سیلیسیم و پایین بودن کربن و سولفور در فولادهای سیلیکونی، تولید فولاد مذاب با آنالیز شیمیایی مناسب و تولید تختال بدون عیب نیازمند دانش فنی و محاسبات دقیق و کنترل‌های ویژه دارد که با همّت کارکنان سخت‌کوش ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و همکاری واحدهای پشتیبانی، این مهم برای نخستین بار در کشور حاصل شد و محدودیت‌های تجهیزاتی با خلاقیت کارشناسان توانمند فولاد مبارکه پشت سر گذاشته شد.
تولید تختال الکتریکی، گام اول در تولید ورق‌های الکتریکی است و فرآیندهای نورد گرم و نورد سرد که پیچیدگی‌های خاص خود را دارند را در پیش رو دارد.
این دستاورد بزرگ که در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و در ادامه موفقیت‌های کمّی و کیفی در فولاد مبارکه به دست آمده را به کلیه کارکنان، ذینفعان و شرکای کسب و کار گروه فولاد مبارکه تبریک عرض می‌نمایم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار