حذف کنکور یا فرصت دادن به مافیای کنکور در طرح نمایندگان مجلس + سند

اخیراً مالک شریعتی در صفحه توئیتر خود از طرحی خبر داد که در آن طراحان سؤالات کنکور ملزم به طرح سؤال از متن کتابهای رسمی آموزشی خواهند شد!!! طرحی که به نظر می رسد ابهامات زیادی را در خود دارد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مافیای کنکور همچنان در کشور جولان می دهد و در این میان نظرات کارشناسان آموزشی برای حذف کنکور در سالهای اخیر بدون نتیجه باقی مانده. بدون شک برای وارد شدن به فضای آکادمیک و اخذ مدرک تحصیلی باید شرایطی وجود داشته باشد اما مطالعه سایر کشورها در این باره می تواند علاوه بر اینکه سد محکمی را در برابر مافیای کنکور بسازد کیفیت ورود به دانشگاه را نیز بهبود بخشد. متأسفانه در سالهای گذشته قربانیان موضوع کنکور در کشور کم نبودند چه آنهایی بخاطر استرس وارد شده اصلا به جلسه کنکور نرسیدند چه آنهایی که بعد از خوان کنکور دچار مسائل مختلف روحی شدند که نمونه های آن نیز در سال جاری کم نبود. اما می شد شرایطی را فراهم کرد که در این میان با حذف کنکور بتوان زمینه مساعدتری را به وجود آورد.

اخیراً مالک شریعتی در صفحه توئیتر خود از طرحی خبر داد که در آن طراحان سؤالات کنکور ملزم به طرح سؤال از متن کتابهای رسمی آموزشی خواهند شد!!! طرحی که به نظر می رسد ابهامات زیادی را در خود دارد و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت تا در جهت حذف کنکور تلاش کنند نه اینکه با ارائه طرحی مجال بیشتری به فعالیت مافیای کنکور دهند.

 

حذف کنکور مافیای کنکور مالک شریعتی

حذف کنکور مافیای کنکور مالک شریعتی

 

اولا باید خدمت برخی از نمایندگانی که به تدوین چنین طرحی اقدام کردند گفت که همواره سؤالات کنکور از متن کتابهای آموزشی تنظیم می شود اما سطح کیفی رسیدن به پاسخها متفاوت است که در این صورت نقد اول به غیرهمسان بودن مدارس کشور برمیگردد و دوماً به کیفیت آموزشی مدارس نیز باید توجه ویژه کرد.

مسئله بعدی که نباید از یاد برد اینجاست که آقای مالک شریعتی که عضو کمیسیون انرژی مجلس است چه مستنداتی دارند که ثابت کند سؤالهات در سنوات اخیر از متن کتابهای درسی طراحی نشده؟

بهتر و قشنگتر خواهد بود که اولا نمایندگان مجلس در حوزه تخصصی خود و کمیسیون متبوعشان فعالیت کنند و با ارائه طرحهایی ابهام برانگیز به برخی از سودجویان خط و مشی ندهند. مبارزه با مافیای کنکور و تلاش برای حذف این موضوع براساس الگوهای رایج موفق در همه دنیا کاری بود که انتظار می رفت صورت گیرد نه اینکه صورت مسئله را مالک شریعتی و سایر امضاء کنندگان به گونه ای دیگر طرح کنند.

 

بیشتر بخوانید:

بی اطلاعی ۷۰ نماینده مجلس از میزان خط فقر و نرخ تورم در کشور

توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی یا توزیع رانت در کشور + سند

یکسال پس از گرانی بنزین چه کردیم؟

کسب درآمد نفتی از جیب مردم در بازار سرمایه

 

 

 

مطالب مرتبط