حسین‌پور: برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند جرائم سختگیرانه‌ای دیده شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید برای کنترل بیماری کرونا مراجعات مردم به ادارات و رفت و آمدهای غیرضرور به حداقل برسد و با افرادی که پروتکل‌ها را جدی نمی‌گیرند برخورد سختگیرانه‌ای شود.

به گزارش رصد روز ، کمال حسین‌پور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد مقابله با کرونا به منظور اتخاذ تدابیری برای کنترل این بیماری بیان کرد: باید تدابیر سختگیرانه‌تری برای کنترل این بیماری اندیشیده شده و جرائم سخنگیرانه‌ای برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند در نظر گرفته شود. بنده نماینده مردم سردشت هستم و از آنجا که حدود ۴۰۰۰ جانباز شیمیایی در سردشت زندگی می‌کنند وضعیت از لحاظ شیوع بیماری بسیار وخیم است. در بیمارستان‌های سردشت آمار بالای بستری وجود دارد و بخشی از کادر درمان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. در سایر شهرهای کشور نیز آمارها نشان می‌دهد که وضعیت چندان مساعد نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر مراجعات به ادارات باید به حداقل رسیده و آن بخشی از امور که امکان دورکاری وجود دارد باید از این ظرفیت استفاده کند. اکنون این شرایط در کشور خاص بوده و ما نیازمند تدابیر ویژه‌ای هستیم تا بیش از این شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما روزانه شاهد فوت حدود ۴۰۰ نفر می‌باشیم و این آمار بسیار نگران‌کننده است. باید با افرادی که پروتکل‌ها را جدی تلقی نمی‌کنند برخورد شده و جرائم سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شود.

حسین‌پور در پایان با اشاره به ضرورت ورود دولت و خیرین برای حمایت از اقشار آسیب‌ پذیر بیان کرد: شیوع این بیماری علاوه بر سلامت افراد جامعه معیشت بخشی از جامعه را نیز تحت تاثیر قرار داده است. ما در برخی از شهرها شاهد تعطیلی کسب و کارها هستیم و لذا لازم است تدابیری برای حمایت از اقشار آسیب دیده در نظر گرفته شده و خیرین نیز در قالب تامین بسته‌های حمایتی به هموطنان خود یاری رساند.

 

 

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار