حضور فعال ذوب آهن اصفهان در یازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد

یازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد و همچنین دومین کنفرانس ملی قاب های سبک فولادی (LSF) توسط انجمن سازه های فولادی ایران از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ آذرماه به همراه نمایشگاه جانبی با حضور صاحب نظران و فعالان عرصه ساختم...

یازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد و همچنین دومین کنفرانس ملی قاب های سبک فولادی (LSF) توسط انجمن سازه های فولادی ایران از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۴ آذرماه به همراه نمایشگاه جانبی با حضور صاحب نظران و فعالان عرصه ساختمان، در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
به گزارش رصد روز، ذوب آهن اصفهان نیز به عنوان تنها تولید کننده تیرآهن بال پهن در کشور که نماد سازه سبز لقب گرفته است، در این نمایشگاه و کنفرانس با حضور مدیران و کارشناسان حضور فعال دارد.
گفتنی است سه شنبه بیست و دوم آذرماه،آیین افتتاحیه نمایشگاه برگزار شد و برنامه روزهای بیست و سوم و بیست و چهارم آذرماه نیز ، ۱۰ سخنرانی علمی و کارگاههای متنوع آموزشی است.
ذوب آهن اصفهان همواره متعهد به عرضه حداکثری محصولات در بورس است  
مجید پوران شیروانی کارشناس ارشد تحلیل و توسعه بازار در حاشیه برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری ذوب ۲۴ گفت :  شرکت  ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در کشور همواره نقش مهمی در تامین مقاطع طویل فولادی در کشور داشته است به گونه ای که در حال حاضر بالغ بر  ۷۰ درصد از نیاز بازار کشور به انواع تیرآهن توسط این شرکت تامین گردد؛ ضمن اینکه این مجتمع عظیم صنعتی تنها تولید کننده تیرآهن های بال پهن به عنوان محصولی استراتژیک در کشور نیز به شمار می رود.
وی افزود : ذوب آهن اصفهان توانایی تولید محصولات استانداردی که می توانند نیاز طرح نهضت ملی مسکن را تامین نمایند و در بخش صادرات نیز ارزآوری قابل توجهی برای کشور به ارمغان بیاورند دارد.
شیروانی تصریح کرد : ورود برخی محصولات غیراستاندارد به بازار از جمله چالش های پیش روی ذوب آهن اصفهان است که در نهایت محدودیت دسترسی مصرف کننده نهایی به محصولات با کیفیت را رقم می زند.
وی ادامه داد: ذوب آهن اصفهان در راستای سیاست های دولت و وزارت صمت در جهت کنترل بازار فولاد و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت، همواره متعهد به عرضه حداکثری محصولات نهایی خود شامل میلگرد و تیرآهن از طریق بورس کالا بوده و در این زمینه بیشترین همکاری را با مجموعه بورس کالا داشته است.
شیروانی همچنین اظهار داشت : نیاز است نظارت کامل بر فرایند تولید محصولات فولادی کلیه شرکت ها اعمال شود تا از عرضه محصولات غیر استاندارد به ویژه میلگرد به بازار جلوگیری گردد در غیر این صورت شاهد زیان های جبران ناپذیری برای مصرف کننده نهایی خواهیم بود .
سازه های فولادی تا ۹۰ درصد قابل بازیافت هستند
جعفر نوروزی مهندس عمران و سازه مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید ذوب آهن اصفهان در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری ذوب ۲۴ گفت : محصولات ذوب آهن اصفهان به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب و شیوه تولید کوره بلند،در سطح دنیا به عنوان یک برند معتبر مطرح هستند .
وی افزود : استفاده از تیرآهن بال پهن تولیدی این مجتمع عظیم صنعتی در ساختمان سازی مزایایی نظیر طراحی سریع تر، بازیافت ۹۰ درصدی مصالح به کار رفته در ساخت و ساز که به این دلیل نماد سازه سبز نام گرفته است ، کاهش قیمت تمام شده ساختمان و مهمتر از همه، ایمنی در مقابل بلایای طبیعی را در پی دارد.
مهندس عمران و سازه مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید خاطر نشان کرد : استفاده از تیرآهن بال پهن در مقایسه با تیر ورق به هنگام زلزله مزایایی نظیر ممان اینرسی (میزان مقاومت در برابر چرخش )، مقاومت خمشی،ضربه ای و دینامیکی بهتری دارد و همچنین با توجه به ارتفاع و بال های پهن مقاومت برشی (مقاومت در برابر شکست سازه) را نیز در پی دارد که این مزایا در مقابل استفاده از تیرورق به دلیل جوشکاری های نا ایمن و گاهاً عدم کنترل های کافی و احتمال ضعف اتصالات در زمان اجرا که ضعف و شکست سازه را در زمان وقوع زلزله ایجاد می کند، ارجحیت دارد.
وی اظهار داشت : یکی دیگر از دلایل استفاده از تیرآهن بال پهن در مقایسه با سایز معادل در تیر ورق، مقاومت فشاری بسیار بیشتر است که در طراحی مهندسی و اقتصاد مهندسی استفاده از مقاطع فولادی گرم نورد شده، جایگاه ویژه ایی دارد.
مهندس عمران و سازه مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید خاطر نشان کرد : مهندسان طراح در استفاده از محصولات استاندارد برای ساخت و ساز نقش تاثیرگذاری دارند زیرا با توجه به کاهش کنترل های آیین نامه ایی و طراحی آسانتر مقاطع، سرعت طراحی افزایش می یابد. در این زمینه حضور فعال در نمایشگاهها و برگزاری کنفرانس های تخصصی با همکاری مسئولین ذیربط در راستای اطلاع رسانی چنین رویکردهایی موثر می باشد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار