خبر خوش برای مستمری بگیران کشور

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: ان‌شاءالله در برنامه هفتم هم دولت و هم مجلس تلاش می‌کنیم نسبت به بازنشستگان هم متناسب‌سازی انجام شود البته یک همسان‌سازی انجام شده است که درصدد هستیم متناسب‌سازی هم انجام شود تا شاهد اعتراضات نباشیم. به گزارش رصد...

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: ان‌شاءالله در برنامه هفتم هم دولت و هم مجلس تلاش می‌کنیم نسبت به بازنشستگان هم متناسب‌سازی انجام شود البته یک همسان‌سازی انجام شده است که درصدد هستیم متناسب‌سازی هم انجام شود تا شاهد اعتراضات نباشیم.

به گزارش رصد روز،رحیم زارع درباره افزایش بودجه صندوق‌های بازنشستگی در کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: ۱۵ درصد بودجه کشور متعلق به صندوق‌ها هستند که تقریبا برای سال آینده افزایش ۴۰ درصدی داشتند. بیش از ۳۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت به صندوق‌ها است که ۱۱۲ هزار میلیارد تومان صندوق لشکری، ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به فولاد و هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وزارت اطلاعات است که صندوق جدا دارد و مابقی هم تقریبا بیش از ۲۰۷ هزار میلیارد تومان صندوق کشوری است که روی هم میانگین افزایش ۴۰ درصدی برای سال آینده را دارند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: یعنی اگر دولت حقوق‌ها را افزایش ۲۰ درصدی داده باشد، سهم صندوق ها در بودجه عمومی ۱۵ درصد است که برای سال‌ آینده ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی درباره صندوق تامین اجتماعی و بدهی دولت به این صندوق گفت: طلب تامین اجتماعی از دولت حسابرسی شده است؛ طلب این صندوق از دولت نزدیک ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است که تبصره دولت می‌گوید نفت به جای این طلب می‌دهد که پیشنهادی هم در کمیسیون تلفیق داده شد که سهام بورسی و غیربورسی ۱۲۰ هزار میلیاردی یعنی در هر ماه ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای تعدیل بدهی‌اش به صندوق تامین اجتماعی داده شود و ماهی ۱۵ هزار میلیارد تومان که تقریبا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان می‌شود را نیاز است در سال آینده بدهد که متاسفانه رأی نیاورد. اما دولت احتمالا از محل فروش نفت خارج از سقف بودجه مبلغ را برای سازمان تامین اجتماعی بگذارد که خودش برود نفت را بفروشد.

زارع گفت: سهم صندوق‌های بازنشستگی در سال بودجه آینده تقریبا افزایش ۴۰ درصدی داشته که ان‌شاءالله در برنامه هفتم هم دولت و هم مجلس تلاش می‌کنیم نسبت به بازنشستگان هم متناسب‌سازی انجام شود البته یک همسان‌سازی انجام شده است که درصدد هستیم متناسب‌سازی هم انجام شود تا شاهد اعتراضات نباشیم.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار