خرید تبلت برای دانش آموزان نیازمند در طرح دو فوریتی مجلس بررسی میشود

نماینده مردم رشت در مجلس از تدوین طرح دوفوریتی خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات و فناوری برای دانش‌آموزان نیازمند و قرار گرفتن آن در دستور کار هفته آینده صحن مجلس خبر داد.

به گزارش رصد روز ، جبار کوچکی‌نژاد روز چهارشنبه با اشاره به مشکلات بسیاری از دانش‌آموزان برای تهیه تبلت و گوشی برای بهره‌مندی از شبکه آموزشی شاد اظهارکرد: طرح دوفوریتی برای خرید تبلت توسط وزارت ارتباطات و فناوری برای دانش‌آموزان تدوین و در اختیار هیات رییسه مجلس قرار گرفته و براساس اعلام آنها هفته آینده در دستور کار صحن علنی قرار می‌گیرد.

رییس کمیته امور اجتماعی و فرهنگی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری براساس قانون بودجه سال ۹۹ موظف است، تا در جهت هوشمندسازی مدارس اقدام کند و برای این موضوع هم مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این وزارتخانه تخصیص داده شده است.

کوچکی‌نژاد اظهار کرد: با شیوع کرونا و تشکیل فضای آموزشی مدارس در شبکه شاد ما شاهد اتفاقات تلخی در کشور بوده‌ایم و تعدادی از دانش‌آموزان به دلیل عدم تهیه یک گوشی یا تبلت خودکشی کرده‌اند یا حتی متاسفانه چند دانش‌آموز عضو یک خانواده باید از یک گوشی استفاده کنند و این موضوع دسترسی آنها را به آموزش بسیار سخت کرده، بنابراین یک طرح دو فوریتی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند تهیه و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته است.

وی تاکید: این طرح ظرفیت بودجه‌ای دارد و به موجب آن چند میلیون تبلت از همین ردیف توسط وزارت ارتباطات و فناوری باید تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد. همچنین براساس این طرح دو فوریتی استفاده از اینترنت برای کل واحدهای آموزشی رایگان خواهد شد.

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط