خلق ۳ دستاورد مهم توسط فولاد مبارکه اصفهان برای صنعت و اقتصاد کشور در دی ماه سال جاری

فولاد مبارکه اصفهان در حالی دی ماه سال جاری را به پایان رساند که مروری بر نتایج این شرکت نشان از خلق دستاوردهایی میدهد که می تواند در تاریخ صنعت کشور کم تکرار باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز، فصل سرما برای صنایع معدنی و کارخانجات فولادسازی همواره با چالش هایی همراه است که توان تولید را با تهدید روبرو می کند و ظرفیت های واقعی واحدهای تولیدی تحت الشعاع تصمیماتی قرار می گیرد که علیرغم بدیهی بودن اشکالات عمده آن اصرار به پیاده سازی آنها آسیب های بعضاً جبران ناپذیریری به این کارتل بزرگ اقتصادی کشور وارد می کند.

دست خالی تولیدکنندگان در مقابل فشار تصمیم گیران

پیش بینی مدیران واحدهای فولادسازی برای کم اثر کردن تصمیمات در دو فصل زمستان و تابستان اگرچه از بروز مسائل بغرنج تر در سنوات گذشته جلوگیری کرده اما سؤال مهم این است که آیا وضع استراتژی از سمت مدیرانی که در رده تصمیم گیران نیستند و تنها نقش ضربه گیر را با برخی راه حلها ایفا می کنند چیزی از مسئولیت بانیان وضع موجود در صنایع معدنی و کارخانجات فولادسازی کم خواهد کرد؟

با تصور اینکه برخی واحدهای تولیدی بزرگ در کشور وجود نداشتند آیا می شد روبروی چنین چالشهایی تاب آوری کرد؟ با وجود چنین فضا و بستری هنوز واحدهای تولیدی با تمام توان در جهت تحقق شعار سال و افزایش اشتغالزایی در حال فعالیت هستند و این در حالیست که هیچ کدام از مشکلات حل نشده و هربار فشار مضاعفی در سخت ترین شرایط اقتصادی روی دوش تولیدکنندگان قرار دارد و جدا از همه اینها برخی مسائل حاشیه ای در باب مدیریت و معاونت های شرکتهای تولیدی انگیزه های فعالیت را هدف گیری می کند.

بررسی ها نشان می دهد که شرکت فولاد مبارکه اصفهان که بیش از همه با وجود خدمات قابل توجه در اقتصاد کشور مورد بی مهری برخی از افراد در فضای مجازی و حقیقی قرار گرفته در پایان دی ماه کارنامه ای قابل توجه از خود بجا گذاشته که نه تنها سبب دلگرمی سهامداران خواهد بود بلکه پشتوانه ای مناسب در مسیر خلق ارزش در بدنه اقتصاد کشورست.

جابجایی رکورد تولید و فروش

براساس اطلاعات منتشر شده در کدال فولاد مبارکه اصفهان در پایان دی ماه امسال ۷ میلیون و ۳۳۳ هزار تن محصول تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱۸ هزار تن افزایش را نشان می دهد. این واحد تولیدی همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری ۶ میلیون و ۳۴۴ هزار تن از محصولات خود را در بازار داخلی به فروش رساند که شاهد رشد ۳۹۸ هزار تنی آن نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته هستیم.

ثبت بیشترین میزان صادرات در بین شرکت های بازار سرمایه

شرکت‌های بازار سرمایه در دی ماه ۱۴۰۲ موفق به صادرات ۳۶,۴۵۵.۵ میلیارد تومانی محصولات خود شدند که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافت و شرکت فولاد مبارکه با ثبت ۲,۹۱۵ میلیارد تومان بیشترین میزان صادرات را در بین شرکت‌ها داشت.

بیشترین میزان تولید فولاد خام

فولاد مبارکه اصفهان همچنین در راستای کمک به چهارچوب و منویات شعار سال در دی ماه ۱۴۰۲ با ثبت بیشترین میزان تولید فولاد خام توانست علاوه بر اینکه جلوتر از پیش بینی های صورت گرفته حرکت کند بلکه با تولید ۱۰ میلیون و ۳۳۱ هزار تن فولاد خام به تثبیت جایگاه هشتمی کشورمان در بین کشورهای تولید کننده فولاد کمک بزرگی کرد و با این میزان تولید سهم ۳۳.۲ درصدی خود را از تولید فولاد خام کشور حفظ کرد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار