خواب زمستانی مدیران گل گهر در سال تولید / ضعیف ترین گل گهر

بررسی وضعیت تولید و استخراج شرکت گل گهر حکایت از آمار نا امید کننده آن در 9 ماهه سال جاری می دهد. عملکرد ضعیف این شرکت معدنی وقتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که مشاهده می شود دستاورد نه ماهه این شرکت حتی قابل مقایسه با سالهای دورتر نیست

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بررسی وضعیت تولید و استخراج شرکت گل گهر حکایت از آمار نا امید کننده آن در ۹ ماهه سال جاری می دهد. عملکرد ضعیف این شرکت معدنی وقتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که مشاهده می شود دستاورد نه ماهه این شرکت حتی قابل مقایسه با سالهای دورتر نیست این در حالیست که با توجه به نوسانات ارزی سود خالص این شرکت افزایش یافته اما گل گهری ها در مهمترین شاخص ارزیابی که تولید است آنقدر ضعیف ظاهر شدند که می توان گفت در شرایطی که نوسانات قیمتی و ارزی در کشور وجود نداشت باید شاهد کاهش سود خالص و انباشته آن می شدیم.

این اتفاق در شرایطی برای گل گهر می افتد که در سال تولید انتظار می رفت که شرکتهای معدنی و صنعتی با قوام و جدیت بیشتری دستگیر وضعیت تولید و چرخه نقدینگی کشور باشند نه اینکه با ثبت کارنامه نگران کننده هزینه ای بر هزینه های اقتصادی کشور اضافه کنند.

بنا به این گزارش شرکت گل گهر در پایان ۹ ماهه سال جاری ۹ میلیون و ۳۵۹ هزار تن گندله تولید کرده که این میزان نه تنها در مقایسه با مدت مشابه و پایان سال قبل روند کاهشی دارد بلکه در مقایسه با سالهای گذشته نیز نتیجه در خوری به نظر نمی رسد. سال ۹۶ میزان تولید گندله در این شرکت ۱۱ میلیون و ۹ هزار تن بود.

در تولید کنسانتره نیز اگرچه تولید ۱۱ میلیون و ۸۹۴ تن نسبت به مدت مشابه سال قبل پیشرفتهایی را نشان میدهد اما بررسی این وضعیت با سالهای قبل گویای آن است که در این شرکت تولیدی شاهد عقب گرد هستیم.

این پایان ماجرا در گل گهر نیست زیرا آمار استخراج سنگ آهن نیز نشان می دهد که گل گهری ها در پایان آذرماه سال جاری ۵ میلیوت و ۷۹۲ هزار تن استخراج داشتند که این میران نه از مدت مشابه و پایان سال قبل به مراتب کمتر است.

قطعا در ثبت چنین آمار ایمان عتیقی به عنوان مدیرعامل این شرکت تولیدی اولین نفریست که باید پاسخگو باشد کسی که علیرغم این کارنامه ضعیف به تازگی عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس شده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار