داخلی سازی و تولید فوم مصرفی صندلی خودرو در کشور

مراسم رونمایی از محصول داخلی سازی شده فوم مصرفی در صندلی خودرو با حضور عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل گروه سایپا ، جمعی از مدیران عامل شرکت های تابعه گروه سایپا و مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در شرکت طیف سایپا برگزار شد. به گزارش رص...

مراسم رونمایی از محصول داخلی سازی شده فوم مصرفی در صندلی خودرو با حضور عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل گروه سایپا ، جمعی از مدیران عامل شرکت های تابعه گروه سایپا و مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در شرکت طیف سایپا برگزار شد.

به گزارش رصد روز، به نقل از سایپانیوز، معصوم نجفیان، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به موفقیت های کسب شده در سال جاری در گروه سایپا گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی مناسبی که از ابتدای ورود مهندس تیموری در این گروه خودروساز انجام شد شرایط مناسبی را در سال جاری در شرکت های گروه شاهد هستیم به نحوی که تمامی شرکت های گروه سایپا در بهمن ماه رکورد تولید سال گذشته خود را شکسته اند و ظرفیت تولید گروه سایپا به بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو رسیده است.

 او افزود: ستون فقرات هر بنگاه اقتصادی دارایی و بنیه مالی و درآمد آن بنگاه است و با توجه به حضور مهندس تیموری و استراتژی تولید اقتصادی که در بدو ورود مدیرعامل گروه سایپا اعلام شد اکنون در آمد گروه سایپا در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته و این مهم بر اساس برنامه ریزی هایی بود که در ابتدا در دستور کار تمامی شرکت های گروه سایپا قرار گرفت.

نجفیان تصریح کرد: بیش از ۸۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ های سایپا موجود بود که با برنامه ریزی های انجام شده و تلاش تمام همکاران این خودرو ها در چهار ماهه ابتدای سال تکمیل و روانه بازار شدند و در حال حاضر تولیدات گروه سایپا به صورت عبور مستقیم انجام می شود و گروه سایپا به تولید پایدار ۲۱۵۰ دستگاه رسیده است.

قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: در سال جاری فروش قطعات یدکی و ورود به بازار خدمات پس از فروش را در دستور کار قرار دادیم که بر این اساس تامین قطعات برای فروش قطعات یدکی در بازار قریب به ٢٠٠ درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می دهد که در جهت رضایت مندی مشتریان عزیز دستاورد بی نظیر تلقی می­شود و در سال آینده نیز بر اساس برنامه ریزی انجام شده فروش قطعات یدکی در بازار در راستای مبارزه با قاچاق و در نهایت رضایت مندی مشتریان محصولات سایپا افزایش حداقل سه برابری را خواهد داشت.

او خاطر نشان کرد: برنامه توسعه محصول در دستور کار گروه قرار دارد که در سال آینده سه محصول جدید به سبد محصولات گروه سایپا افزوده خواهد شد.

نجفیان با اشاره به فعالیت اثر بخش شرکت های دانش بنیان گفت: یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بحث خودکفائی است که با توجه به شرایط موجود کشور خودکفایی سرلوحه برنامه های گروه سایپا است و شرکت های گروه سایپا از جمله شرکت دانش بنیان طیف موفقیت های خوبی را در راستای داخلی سازی و خودکفایی کسب نموده اند.

عضو هیئت مدیره گروه سایپا با اشاره به اینکه اگر ارزبری و ارزآوری در یک بنگاه اقتصادی متناسب نباشد آن بنگاه با مشکل روبرو خواهد شد گفت: با شرایطی که در سایپا شروع شده قطعا سال آینده سال بسیار خوبی برای گروه سایپا خواهد بود و امیدواریم با تلاش همه همکاران و مدیریت جهادی مهندس تیموری با ادامه نهضت خودکفایی کاهش ارزبری را در گروه سایپا شاهد و بتوانیم حداقل ۲۵ درصد افزایش ظرفیت تولید داشته باشیم.

نجفیان افزود: برنامه QCD در شرکت­های قطعه ساز گروه آغاز شده و هدف نهایی این برنامه تولید بهینه و ارتقاء کیفیت در شرکت های قطعه سازی است که پروژه داخلی سازی فوم های صندلی خودرو در شرکت دانش بنیان طیف سایپا نیز جزو همین برنامه است.

او افزود: پروژه داخلی سازی فوم های صندلی خودرو از سال ۱۳۹۹ در شرکت دانش بنیان طیف سایپا در حالی آغاز شد که مواد اولیه این محصول در ابتدا به صورت کامل وارداتی بود و ایزوسیانات مصرفی در این صنعت توسط پتروشیمی کارون تولید می شد و با دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مقرر شد که شرکت طیف سایپا این مواد اولیه را فرموله کند و این فوم به گونه ای فرمول سازی شود که استانداردهای خودرویی را پاس می کند و با گذر از کارهای آزمایشگاهی و رسیدن به استاندارد مورد نظر در نهایت ۴۰ تن ماده در دو هفته اخیر تولید شده است.

عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا اولین شرکت خودرویی در کشور است که توانست با مواد اولیه داخلی فوم های خودرویی استاندارد را تولید کند.

قائم مقام مدیرعامل گروه سایپا افزود: ماده ایزوسیانات به طور کامل داخلی سازی شده و طیف سایپا فرمول ماده پلی یور هم در اختیار دارد و در حال انجام مراحل برای رسیدن به داخلی سازی صد در صد فوم های صندلی است. نجفیان گفت: میزان کاهش ارزبری در این طرح برای هر کیلوگرم ایزوسیانات ۳ دلار است که برای ۴ هزارتن مصرف سایپا آذین حدود ۱۲ میلیون دلار کاهش ارزبری ایجاد خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط