در دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی چه می گذرد؟

طبق هر انتخابات مدت زمان رای‌گیری 10 ساعت است که از 8 صبح امروز ‌ آغاز ‌و تا 18 عصر ادامه دارد و اگر نیاز به تمدید باشد تمدید خواهد شد‌ و همه شعب اخذ رای که حدود 3100 شعبه است ‌ضدعفونی شده

به گزارش رصد روز ، انتخابات سراسری مجلس یازدهم در اسفند ماه پارسال برگزار و مدت‌ها قبل از آن فرایند‌های انتخاباتی از ثبت‌نام تا بررسی صلاحیت داوطلبان و رای‌گیری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای تعیین ۲۹۰ نماینده طی شد و‌ پس از شمارش آرا مشخص شد که ۲۷۹ نماینده از مجموع ۲۹۰ نماینده حائز اکثریت آرا شده‌اند و به مجلس راه یافتند و ۱۱ نماینده دیگر برای تکمیل ترکیب نهایی مجلس باقی ماندند که برای تعیین تکلیف این ۱۱ نماینده باقیمانده قرار شد ۲۹ فروردین امسال دور دوم انتخابات برگزار شود، اما‌ به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا و ابتلای برخی از هموطنان به این بیماری، ‌انتخابات ‌برای حفظ سلامت مردم به تعویق افتاد و ‌‌به ۲۱ شهریور موکول شد.

‌حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان و دره شهر در استان ایلام، حوزه‌های انتخابیه بیجار، زنجان و طارم استان زنجان، حوزه های انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو و همچنین کرمانشاه استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان استان گلستان، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس استان البرز، حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون استان خوزستان و حوزه انتخابیه میانه استان آذربایجان شرقی به دور دوم کشیده شده بود که اخیراً به دلیل ردصلاحیت یکی از نامزدها در حوزه انتخابیه میانه، انتخابات در این حوزه برگزار نخواهد شد و در خرداد ۱۴۰۰ همراه با انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار خواهد شد.

طبق هر انتخابات مدت زمان رای‌گیری ۱۰ ساعت است که از ۸ صبح امروز ‌ آغاز ‌و تا ۱۸ عصر ادامه دارد و اگر نیاز به تمدید باشد تمدید خواهد شد‌ و همه شعب اخذ رای که حدود ۳۱۰۰ شعبه است ‌ضدعفونی شده و ‌از همه عوامل‌ که ‌به عنوان نماینده فرماندار، ناظر و  نیروهای انتظامی همکاری می‌کنند، خواسته شده به استفاده از دستکش و ماسک خود را مجهز کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

‌به منظور رعایت فاصله اجتماعی ورودی شعبه‌ها ‌خط‌کشی شده تا مردم با فاصله و در جایگاه مشخص مستقر شوند و ستاد انتخابات از ‌مردم خواسته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سر صندوق ها حاضر شوند و رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند چون ممکن است زمان اخذ رای تمدید نشود.

مردم مشارکت پرشور مرحله اول انتخابات را با حضوری آگاهانه در این دور به سرانجام برسانند

‌آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در آغازین ساعات شروع انتخابات با حضور در شعب اخذ رای ، رای خود را به صدوق انداخت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت در انتخابات کار خیری است که باید در اولین فرصت انجام داد و نباید آن را به ساعات پایانی موکول کرد.وی با بیان اینکه مردم استان البرز در دور نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور پر شوری در انتخابات داشتند، افزود: مردم حرکتی که در مرحله اول انتخابات آغاز کردند  با شرکت در  این مرحله به سرانجام برسانند.نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: مردم با انتخاب آگاهانه زمینه انتخاب فردی صالح را برای مسند قانون‌گذاری و نظارت انتخاب کنند.

توصیه امام جمعه اهل سنت کرمانشاه به منتخبان مردم

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: نمایندگان و منتخبان مردم در شرایط اقتصادی کنونی باید تلاش کنند امتیازات بیشتری را برای استان به دست آورند  ماموستا عبدالرحمن مرادی صبح امروز در حاشیه رأی‌گیری این مرحله از انتخابات در کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاندیدایی که مورد تأیید شورای نگهبان باشد صلاحیت این را دارد که وارد مجلس شود.

وی عنوان کرد: برای تعیین صالح و اصلح باید این را در نظر بگیریم که شرط اصلح بودن شجاعت، مدیریت و مدبر بودن است و در اصل اساسی صادق باشد و نسبت به نظام، ملت و وظیفه خود در مقابل خداوند بتواند مسئولیت خود را به درستی انجام دهد و بعد از اینکه دوره نمایندگی ایشان به اتمام رسید در پیشگاه خداوند و مردم سربلند باشد.

انتخابات حوزه انتخابیه بیجار در کمال امنیت، صحت و سلامت در حال برگزاری است

بازرس ویژه هیئت مرکزی نظارت بر دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس از شورای نگهبان کشور گفت: انتخابات حوزه انتخابیه بیجار از ساعت ۸ صبح امروز آغاز و هم‌اکنون در کمال امنیت، صحت و سلامت در حال برگزاری است. جلال مرادی، بازرس ویژه هیئت مرکزی نظارت بر دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار با بیان اینکه انتخابات حوزه انتخابیه بیجار از ساعت ۸ صبح امروز برابر قانون آغاز و هم‌اکنون در کمال امنیت، صحت و سلامت در حال برگزاری است، اظهار داشت: عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران امر انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشغول اخذ رأی و مردم نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند.

وی گفت: خوشبختانه استقبال و حضور مردم بیجار در پای صندو‌ق‌های رأی از همان دقایق اولیه بی‌نظیر بوده و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد انتخاباتی باشکوه و خلق حماسه‌ای دیگر باشیم.

رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای غرب گلستان

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گلستان گفت: هدف اصلی همه مسئولان صیانت از آرای مردم است و در نظارت انجام شده همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای در غرب گلستان رعایت شده است.عزیزه امامی صبح امروز در بازدید از شعبه‌های اخذ رای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفظ سلامت رای دهندگان یکی از اهداف اصلی برگزارکنندگان انتخابات است و همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رای در غرب گلستان رعایت شده است.وی افزود: در بازدیدهای انجام شده از شعبه‌های اخذ رای نظم خوبی برقرار است و مشکل و نگرانی خاصی وجود ندارد و تنها نگرانی ما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

متولدین روز ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۱ و قبل از آن می توانند ‌در انتخابات ‌رأی بدهند‌

براساس اعلام ستاد انتخابات، جوانان رای اولی حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام  می باشد. یعنی متولدین روز ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۱ و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.

استاندار البرز: قول می‌دهیم حافظ آرای مردم باشیم

استاندار البرز گفت: به مردم قول می‌دهیم همانند دور اول، تمامی دست‌اندر‌کاران انتخابات حافظ رای مردم هستند تا نماینده منتخب استان توسط مردم مشخص شود. عزیزاله شهبازی صبح امروز در جلسه ستاد انتخابات استان البرز که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر یک میلیون نفر در البرز یک نماینده وجود دارد، اظهارداشت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در البرز فراهم است.

اخذ ۹۵۰۰ رای در حوزه انتخابیه غرب گلستان

استاندار گلستان گفت: تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در ۴ شهرستان حوزه انتخابیه غرب استان، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر رای خود را به صندوق انداخته‌اند. هادی حق‌شناس صبح امروز در بازدید از صندوق های اخذ رای در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در ۴ شهرستان حوزه انتخابیه غرب استان، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر رای خود را به صندوق انداخته‌اند. وی افزود:خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده هیچ گونه مشکلی در ۲۴۴ شعبه اخذ رای در غرب استان وجود ندارد.

استاندار گلستان گفت: امیدواریم مردم در همین ساعات ابتدایی رای گیری بیایند و حضور خود را به ساعات پایانی موکول نکنند.

استاندار کرمانشاه‌: منتخبان مردم موضوعات اقتصادی و معیشتی را در اولویت قرار دهند

استاندار کرمانشاه گفت: منتخبان مردم در این دوره از انتخابات مجلس موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.هوشنگ بازوند در حاشیه رأی‌گیری دوره دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه اظهار داشت: این دوره از انتخابات امروز در دو حوزه اصلی کرمانشاه و اسلام‌آبادغرب و حوزه فرعی دالاهو برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم با توجه به شرایط سخت کرونا برای شرکت در انتخابات صبح را انتخاب کنند و رأی‌گیری را به بعدازظهر موکول نکنند که ازدحامی ایجاد نشود. بازوند گفت: مردم اطمینان داشته باشند که از رأی آن‌ها صیانت می‌شود و عوامل نظارتی این موضوع را به صورت ویژه رصد می‌کنند.

مردم دادن رای‌ خود را به ساعات پایانی موکول نکنند

معاون استاندار زنجان با اشاره به این‌که دو گروه حق رأی دادن در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند گفت: ۳۱۹ شعبه اخذ رأی برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان در نظر گرفته شده است.

خدابخش مرادی نافچی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در مجموع ۳۱۹ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه زنجان و طارم برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان برای انتخاب دومین نماینده از حوزه‌های مذکور پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بر اساس آیین نامه کشوری موجود ۱۰ ساعت زمان در راستای رأی‌گیری در سطح کشور اندیشیده شده است و این امر از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر ادامه خواهد داشت. با این حال ممکن است دور دوم انتخابات تمدید نشود بنابراین از افراد واجد شرایط درخواست می‌شود رأی خود را به ساعات آخر رأی‌گیری موکول نکنند.

۶۷ هزار نفر واجد شرایط رأی‌‌دادن در انتخابات حوزه انتخابیه بیجار هستند

فرماندار شهرستان بیجار با بیان اینکه ۶۷ هزار نفر واجد شرایط رأی‌دادن در انتخابات بیجار داریم، گفت: ۲۰ نفر خبرنگار و عکاس استانی و شهرستانی روند انتخابات این حوزه انتخابیه را پوشش می‌دهند.علی‌اکبر ورمقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار با بیان اینکه هم‌اکنون دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه این شهرستان در حال برگزاری است، اظهار داشت: از ساعت ۸ صبح امروز انتخابات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت ۸ صبح همزمان با دیگر حوزه‌های انتخابیه کشور در ۱۱۲ شعب اخذ رأی در این شهرستان آغاز شده است.

فرماندار شهرستان بیجار با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی اعم از بازرسی، اعضای شعب، نیروهای امنیتی، هیئت‌های اجرایی مسئول برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه بیجار هستند، خاطرنشان کرد: از ۱۱۲ شعب اخذ رأی عین مرحله اول، ۷۱ شعب شهری و ۴۱ شعب روستایی بوده که از این تعداد نیز ۷۳ صندوق سیار و ۳۹ مورد آن ثابت است.

 ۲ هزار نفر عوامل اجرایی کار انتخابات حوزه انتخابیه بیجار را انجام می‌دهند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: ۲ هزار نفر عوامل اجرایی کار انتخابات حوزه انتخابیه بیجار را انجام داده و تمامی مراحل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.محمدابراهیم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیجار با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی با شکوه و امنیت کامل در حال برگزاری است، اظهار داشت: تمامی مراحل این انتخابات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۲ شعب اخذ رأی در این شهرستان در نظر گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۴۱ شعب شهری و ۷۱ شعب روستایی بوده که از از این تعداد نیز ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ صندوق نیز سیار پیش‌بینی شده است.

مردم در روند اجرایی انتخابات به شایعات توجه نکنند

رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: مردم در روند اجرایی انتخابات به شایعات توجه نکنند هر دو کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در صحنه حضور دارند.نور محمد فردی بیرانوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه تمامی شعب در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد از اولین ساعات برگزاری انتخابات آماده رای گیری هستند، اظهار داشت: ۹۰۸ شعبه اخذ رای امروز در استان البرز فعال است که  ۷۰۴ شعبه آن در کرج، ۱۵۶ مورد در فردیس و ۴۸ شعبه نیز در اشتهارد فعال هستند.

وی با بیان اینکه برابر قانون مدت زمان انتخابات ۱۰ ساعت است، افزود: از مردم حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در خواست می‌شود که در ساعات اولیه رای گیری به شعب اخذ رای مراجعه کنند.

خدامراد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شهرستان لنجان، با بیان اینکه در مرحله نخست انتخابات مجلس یازدهم هیچ‌یک از داوطلبان حوزه انتخابیه شهرستان لنجان۲۰ درصد رای مردم را کسب نکردند واز این جهت انتخابات در این شهرستان لنجان به دور دوم کشیده شد، اظهارداشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌گرفته در ستاد هماهنگی امور اجرایی حوزه انتخابیه لنجان و با همکاری هیئت نظارت، هیئت اجرایی و هیئت بازرسی شهرستان صبح امروز فعالیت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای اعزام صندوق‌ها به شعب اخذ رأی انجام شد و رأس ساعت هشت تعداد ۱۳۹ شعبه اخذ رأی فعالیت خود را در انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ‌شهرستان لنجان آغاز کردند.

رأی‌گیری در ۷۸۲ شعبه اخذ رأی در استان کرمانشاه

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: رأی‌‌گیری در دو حوزه انتخاباتی استان کرمانشاه در ۷۸۲ شعبه اخذ رأی آغاز شد. بهرام سلیمانی در نشست خبری که صبح امروز در ستاد انتخاباتی استان برگزار شد، اظهار داشت: در مجموع ۷۸۲ شعبه اخذ رأی شامل ۵۵۴ مورد ثابت و ۲۲۲ مورد سیار در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب و دالاهو وجود دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان کرمانشاه ۶۰۰ شعبه شامل ۴۵۷ مورد ثابت و ۱۴۳ مورد سیار وجود دارد عنوان کرد: در اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجموع ۱۸۳ شعبه وجود دارد که ۹۷ مورد آن ثابت و مابقی سیار است.

حضور پرشور مردم غرب گلستان در انتخابات دور دوم مجلس

استاندار گلستان گفت: غربال‌‎گری اعضای هیئت اجرایی صندوق‌های اخذ رای انجام شده و همه پروتکل های بهداشتی در صندوق اخذ رای رعایت شده است. هادی حق شناس صبح امروز در حاشیه آغاز رای‌گیری انتخابات در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هیچ کدام از عوامل اجرایی انتخابات و مسئولان برگزاری صندوق ها تغییر نکرده اند و تلاش کرده ایم همان فرآیند مرحله نخست انتخابات را ادامه دهیم.وی افزود: همه فرآیند انتخابات مرحله نخست در دوم اسفند ماه در مرحله دوم هم ادامه یافته و تنها براساس رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و غربالگری انجام شده از اعضای عوامل اجرایی برخی افراد تغییر کردند.

رای‌گیری مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز / ضد‌عفونی ۷۰۴ شعبه اخذ رای

مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در یک حوزه انتخابیه استان خوزستان آغاز شد. فرایند رای گیری این دوره از انتخابات مجلس در استان از ساعت هشت صبح امروز جمعه در مناطق شهری و روستایی حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد که در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود.

۱۴ هزار نفر کار برگزاری مرحله دوم انتخابات را در حوزه انتخابیه اهواز و در ۷۰۴ شعبه انجام می‌دهند که از این تعداد، ۴۹۰ شعبه برای شهرستان اهواز، ۸۵ شعبه کارون، ۷۸ شعبه باوی و ۵۱ شعبه حمیدیه اختصاص داده شده است.

‌‌از تعداد کل شعب اخذ رای، ۵۷۳ شعبه ثابت و ۱۳۱ شعبه سیار پیش بینی شده و ۵۲۵ شعبه شهری و ۱۷۹ شعبه روستایی در نظر گرفته شده است و در این مرحله از انتخابات احراز هویت همه رای دهندگان در استان به صورت الکترونیکی و به وسیله دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود.

ضد‌عفونی شعب، تامین ماسک و مواد ضدعفونی، چینش مناسب میزها و صندلی‌ها و سایر امکانات شعب، تهویه مناسب هوا در حوزه‌ها، نحوه توزیع غذا و خودروهای انتقال دهنده صندوق‌ها و اعضای شعب انجام گرفته و ناظران بهداشتی نیز در شعب اخذ رای مستقر هستند، بنابراین شهروندان می توانند با اطمینان خاطر برای رای گیری به شعب مراجعه کنند.

آغاز دومین مرحله انتخابات مجلس ‌در حوزه انتخابیه جنوب ایلام

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام از آغاز دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس از نخستین دقایق بامداد امروز خبر داد و گفت: استقبال مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های حوزه جنوبی و حضور در پای صندوق‌های رای بی نظیر است.

محمد نوذری در ایلام؛ از آغاز دومین مرحله انتخابات یازدهمین ‌دوره مجلس شورای اسلامی از نخستین دقایق بامداد امروز خبر ‌و اظهار داشت:  استقبال مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های حوزه جنوبی استان ایلام و حضور در پای صندوق‌های رای بی نظیر است.

رئیس ستاد انتخابات دومین مرحله مجلس شورای اسلامی در استان ایلام؛ گفت: جنب و جوش مردم شهرستان‌های”دهلران”، “آبدانان”، “دره‌‌شهر” و “بدره” برای حضور در مراکز اخذ رای و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک که به صورت صد درصدی رعایت می‌شود، نشانی از اولویت شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور در سرنوشت خود و حوزه انتخابیه در امور سیاسی است.

وی به اعزام بازرسان ناظر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به مراکز اخذ رای در ۴ شهرستان مرتبط با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نظارت بهداشتی  در ۲۰۷ شعبه اخذ رای شامل ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیاربرای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در حوزه جنوبی استان ایلام اعمال و در حال انجام است.

نوذری یادآور شد؛ در این مرحله از انتخابات تکلیف سومین نماینده استان ایلام برای تکمیل پازل نمایندگان که در مجموع سه نفر هستند به فرجام می‌رسد.

زنگ آغاز رقابت متفاوت‌‌تر از دوره‌های قبل در حوزه انتخابیه بیجار به‌صدا درآمد

در دوم اسفندماه ۹۸ هم‌زمان با اولین مرحله انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی ۵۸ درصد واجدین شرایط شرکت داشته و دو کرسی حوزه انتخابیه بیجار تعیین تکلیف شدند.از میان ۳۷ هزار و ۲۸۴ رأی در حوزه انتخابیه بیجار، «حمدالله کریمی؛ نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی» با ۶۸۴۷ رأی و علیرضا زندیان با ۵۸۳۷ رأی از حوزه انتخابیه بیجار به دور دوم انتخابات مجلس یازدهم کشیده شدند.

در این دوره که ویروس کرونا شیوع یافته، رأی‌دهندگان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و خودکار شخصی هستند و تمهیدات ویژه‌ای نظیر ضدعفونی شعب، برگزاری انتخابات در محیط‌های باز اندیشیده شده و روند انتخابات به صورت متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار می‌شود.

رقابت ۲ نامزد برای انتخاب هفتمین نماینده گلستان‌

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در غرب استان گلستان همزمان با ۱۰ حوزه انتخابیه دیگر آغاز شد. حوزه انتخابیه غرب استان شامل شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان است.انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ استان برای ۱۱ حوزه انتخابیه که شامل ۲۴ شهرستان است به صورت همزمان امروز برگزار می‌شود. قرار است مردم غرب گلستان، تکلیف هفتمین و آخرین کرسی نمایندگی استان در مجلس یازدهم را امروز مشخص کنند.

پس از گذشت حدود ۷ ماه از مرحله نخست انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۵ حوزه انتخابی نمایندگان خود را شناختند، در حوزه غرب گلستان که شامل شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن می‌شود با توجه به اینکه نامردها ۲۰درصد آرا را کسب نکردند امروز مرحله دوم انتخابات بین ۲ نامزد این حوزه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در این‎باره با بیان اینکه برای انتخابات امروز  ۲۴۴ حوزه انتخابی و صندوق رای برای حضور مردم حاضر شده است اظهار داشت: این تعداد صندوق رای برای حدود ۱۹۸ هزار نفر واجدین شرایط رای  در این شهرستان‌ها آماده شده است.

آغاز اخذ رای در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم

اخذ رای از ساعت ۸ صبح فرآیند انتخابات در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم آغاز شده وفقط کسانی که شناسنامه آنها سفید و یا در مرحله اول رای دادند مجاز به رای دادن هستند.

علی اصغر رفیعی‌نژاد صبح امروز با آغاز مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در دو شهرستان سمیرم و لنجان اظهار داشت: اخذ رای از ساعت ۸ صبح فرآیند انتخابات در دو حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم آغاز شده که در لنجان ۱۳۹ شعبه و در سمیرم ۶۵ شعبه فعال است و انتخابات تا ساعت ۶ بعدظهر ادامه داد.

وی در خصوص شرایط افراد شرکت‌کننده در انتخابات، گفت: فقط کسانی که در مرحله اول در این دو حوزه رای دادند و یا کسانی که شناسنامه آنها سفید است و در مرحله اول رای ندادند، مجاز به رای دادن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را انجام دادیم که مسائل بهداشتی و سلامت مردم دراولویت قرار گیرد و فضاهای باز برای رای‌گیری انتخاب شده است، اما توصیه می‌کنیم که مردم در ساعات اولویه به پای صندوق‌های رای بیایند و حتما با ماسک باشند.

وی یادآور شد: از بردن اطفال تا حد ممکن خودداری کنند و خودکار شخصی نیز به همراه داشته باشند، همچنین به همراه داشتن شناسنامه و شماره کد ملی الزامی است.

آغاز انتخابات دور دوم مجلس در ۹۰۸ شعب اخذ رای در کرج ‌

رای گیری در ۹۰۸ شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد آغاز شد.طبق اعلام ستاد انتخابات کشور افرادی که دارای ۱۸ سال تمام هستند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.۳۶۰ بازرس، سربازرس و بازرس ویژه نظارت بر نحوه اجرای انتخابات در کرج، فردیس و اشتهارد را بر عهده دارند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان رای گیری از ۸ صبح آغاز و تا ۶ بعداز ظهر ادامه دارد که به دلیل شیوع بیماری کرونا احتمال تمدید آن کم است.بنا به تاکید مسئولین بهداشت و درمان مردم برای رای دادن زمان را مدیریت کنند و رای دهی را به زمان پایانی رای گیری موکول نکنند.همچنین بیان شده رای دهندگان حتما با ماسک بوده و خودکار شخصی همراه داشته باشند و از آوردن کودکان خودداری کنند.

رأی‌گیری در دو حوزه انتخابیه استان کرمانشاه آغاز شد

همزمان با ۱۰ حوزه انتخابیه دیگر رأی گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه و حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو برای تعیین دو نماینده باقیمانده استان جهت یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی براساس رعایت دستورات بهداشتی آغاز شد.

به گفته فضل‌اله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه تعداد ۶۰۰ شعبه اخذ رأی برای مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده که ۴۳۹ شعبه ثابت به حوزه شهری و تعداد ۱۴ صندوق به صورت سیار در مراکز نظامی، بیمارستان‌ها، شهرک‌های صنعتی و برخی از شهرک‌های حاشیه‌نشین اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰هزار نفر از عوامل اجرایی از جمله نماینده فرماندار، بازرسان ویژه و دیگران در این دوره از انتخابات مشغول به فعالیت هستند بیان کرد: ساعت شروع اخذ رأی از ۸ صبح آغاز و براساس قانون انتخابات به مدت ۱۰ ساعت طول خواهد کشید و تمدید ساعت رأی‌گیری بر عهده وزارت کشور است.

به گفته جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در دو شهرستان اسلام‌آباد غرب و دالاهو در ۱۸۳ شعبه برگزار می‌شود که ۱۲۸ شعبه اخذ رأی در شهرستان اسلام‌آباد غرب و ۵۸ شعبه در شهرستان دالاهو برای رأی گیری از واجدان شرایط مهیا شده است.

آغاز دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه غرب استان گلستان

همزمان با ۱۰ حوزه دیگر انتخابات در کشور مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان آغاز شد و مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان خود را برای انتخاب نماینده اصلح مهیا کردند.از ساعت ۸ صبح امروز زنگ آغاز مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان به صدا درآمد.

در این مرحله ۲۴۴شعبه اخذ رای در یک حوزه انتخابیه و در چهار شهرستان غرب استان مستقر شده تا به مدت ۱۰ساعت رای مردم را اخذ کنند.براساس اعلام ستاد انتخابات استان گلستان ۱۹۸هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در این حوزه هستند و ۳ هزار و ۶۶ نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، بازرسی در برگزاری هر چه بهتر مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان همکاری دارند.

 

تسنیم

مطالب مرتبط