در شرایط کرونایی مجبور به تشدید سختگیری‌ها هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: فرمانداران با تدبیر مصوبات ستاد مدیریت کرونا را اجرایی کنند.

به گزارش رصد روز ، محمود ثمینی در نشست اضطراری با فرمانداران استان که امروز چهارم مردادماه با محوریت بیماری کرونا برگزار شد، اظهار کرد: استان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و مجبور به تشدید سختگیری‌ها با محوریت اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا هستیم.

وی ضمن اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا، تصریح کرد: فرمانداران برگزاری عزاداری‌ها در ماه محرم، مراسم روز غرفه و عید قربان را طبق تصمیم ستاد و با ایجاد محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، محدود کردن زمان عزاداری و فاصله‌گذاری اجتماعی تدبیر کنند.

معاون استاندار لرستان برگزاری کنکور سراسری را از دیگر مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا عنوان کرد و افزود: این آزمون در تاریخ معین شده ضمن افزایش زمان و فضای محل آزمون با رعایت فاصله‌گذاری در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

ثمینی با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان برگزاری هرگونه مجلس ترحیم و عروسی در تالارهای پذیرایی یا منازل که با ازدحام جمعیت همراه باشد ممنوع است و فرمانداران مکلف هستند با هماهنگی دستگاه قضایی مانع از انجام آن‌ها شوند.

وی با اعلام تعطیلی تالارهای پذیرایی تا اطلاع ثانوی اضافه کرد: تالارها به دلیل تجمع و افزایش خطر شیوع کرونا، طبق مصوبه ستاد تعطیل بوده و فرمانداران نسبت به پلمب واحدهای متخلف اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان مدت زمان محدودیت‌ها را تا نهم مردادماه اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود امکانات مراکز درمانی و ادامه روند افزایشی ابتلا به کرونا، ممکن است وارد شرایط بحرانی شویم که ضرورت دارد فرمانداران مصوبات ستاد را با تدبیر اجرایی کنند.

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط